FANDOM

 -Pod tym balonem wisi jakiś koszyk! | Donald

JamesandtheRedBalloon15
Kuba i Czerwony Balon

Kuba i Czerwony Balon (ang.James and the Red Balloon) - jest piętnastym odcinkiem serii szóstej.

Fabuła

Na wyspie Sodor trwają wakacje. Dla lokomotyw to najpracowitszy okres w roku. Tomek zabiera pasażerów na lotnisko na stacji Dryaw, gdzie ci przesiadają się do czerwonego balonu. Balon po wzniesieniu się w powietrze wygląda wspaniale i Tomek jest zachwycony. Kuba obawia się, że balon zabierze lokomotywom pasażerów. Tomek także zaczyna się martwić.

Póżniej Tomek i Kuba czekają na przejeżdzie, gdy nagle w pobliżu zjawia się balon. Kończy się mu gorące powietrze i opada na dół okrywając Kubę. Parowóz tak się przestrasza, że wypuszcza parę, która ponownie unosi balon w górę. Lokomotywy są przekonane ,że teraz balon na pewno zabierze im pasażerów. Na szczęście Pan Szyneczka zapewnia je, że choć teraz pasażerowie będą częściej podróżowali balonem, to do domu zawsze będą wracaly pociągami.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Gdy Henio na początku mija Kaczora, jego oczy są ustawione pod złym kątem względem siebie.
  • Gdy Piotruś zatrzymuje się obok Tomka, widać za nim wagony towarowe, ale chwilę póżniej wagony znikają.
  • Gdy Piotruś mówi: "Co tam macie?", Tomek nie ma twarzy.
  • W kilku scenach widać, że po obu stronach stacji Dryaw tory kończą się w krzakach.
  • Gdy narrator mówi: "Wtedy w ich stronę skierowało się...", dach Kuby jest krzywo ustawiony.
  • Gdy narratór mówi: "Tak jak czerwony balon!", tory pod mostem kończą się w krzakach.
  • Gdy Pan Szyneczka mówi: "Bardzo dobrze!", człowiekowi stojacemu za nim brakuje brwi.
  • Wagon służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Tomka.
  • Jeden z ludzi obserwujących balon ma na szyi szalik mimo, że jest lato.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Kaczor ma na imię Kaczorek.

Galeria