FANDOM

-Przykro mi Edku, ale nie mogę! Mam najważniejsze zadanie na całej wyspie! | Kuba

JamesGoesTooFar52
Kuba Dostaje Nauczkę

Kuba Dostaje Nauczkę (ang.James Goes Too Far) - jest dwudziestym piątym odcinkiem serii ósmej.

Fabuła

Kuba ciągnie wagony z towarem i zatrzymuje się przed semaforem. Wtedy pojawia się ciągnący pociąg pocztowy Piotruś. Również się zatrzymuje, a chwilę póżniej odjeżdża. Kuba jest zły, gdyż uważa, że powinien odjechać przed Piotrusiem. Jego maszynista tłumaczy mu, że poczta jest wymaga szybszej dostawy niż jego towar. Następnie Kuba jedzie uzupełnić zapas wody, ale przed wieżą ciśnień stoi już Tomek. Czerwona lokomotywa jest zła, że znowu musi czekać i czuje się mało użyteczny.

Póżniej Kuba dostaje zadanie rozwożenia do stacji na całej wyspie węgla. Gdy chce uzupełnić wodę, przy wieży jest długa kolejka, dlatego szybko odjeżdża. Wkrótce na swojej drodze spotyka Edka i odmawia mu pomocy. Chwilę póżniej kończy mu się zapas wody i zatrzymuje się w miejscu. Obok niego przejeżdża Edek. Kuba prosi go o pomoc, ale ten jest już spóżniony z pociągiem pasażerskim. Ten jednak zatrzymuje się obok budki dróżnika i wzywa pomoc. Na ratunek czerwonej lokomotywie przybywa Sylwek i mówi jej, że nic nie jest ważniejsze niż pomoc innej lokomotywie.

Dzięki Sylwkowi, Kuba szybko uzupełnia zapas wody i wraca do pracy. Na jego torach stoi zepsuty Diesel. Kuba początkowo chce mu dociąć, ale przypominając sobie słowa Sylwka postanawia mu pomóc. Zabiera go prosto do warsztatu. Następnie rozwozi węgiel od stacji do stacji, dzięki czemu w poczekalni pasażerom jest ciepło. Wieczorem Pan Szyneczka chwali go za pomoc zepsutemu spalinowozowi i dobre wykonanie pracy.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Kuba spotyka Edka, ale ten chwilę wcześniej stał na końcu kolejki do wieży ciśnień.
  • Maszynista Kuby mówi: "Twoj zbiorniki z wodą wyschły!", ale Kuba ma tylko jeden zbiornik na wodę.
  • Nawet jeśli Kuba nie chciałby pomóc spalinowozowi, to musiałby to zrobić gdyż Diesel stał na jego torze.
  • Emilka ma dżwięk gwizdku Henia.

Galeria