FANDOM

-Tylko uważaj Kubo! W ciemności trudno dostrzec wszystkie potwory! | Emilka, Opowieść o Odwadze

KubaCGI
Kuba
  • Numer: 5
  • Klasa: L&YR Aspinall Class 27/Hughes Class 28 2-6-0 Hybrid + tender Fowler
  • Konstruktor: George Hughes
  • Budowniczy: Horwich Works
  • Konfiguracja: 2-6-0, pierwotnie 0-6-0
  • Data Budowy: 1912r.
  • Data Przybycia na Wyspę Sodor: 1923r.
  • Ilość Odcinków: 296/440

Kuba (ang.James) - jest średnią, czerwoną lokomotywą.

Historia

Kuba został zaprojektowany przez George'a Hughesa i zbudowany w zakładzie Horwich Works w 1915 roku jako lokomotywa o układzie osi 0-6-0. Posiadał drewniane hamulce. Po pierwszym wypadku, układ osi lokomotywy został zmieniony na 2-6-0. W 1923 roku Kuba trafił do pracy na wyspie Sodor. Otrzymał wówczas nowe hamulce oraz wagon na węgiel. Został także przemalowany na kolor czerwony ze złotymi i czarnymi paskami. Gdy Kuba wrócił z warsztatu, do którego trafił od razu po przybyciu na wyspę, zaczął sprawiać mnóstwo kłopotów. Pewnego dnia sprawił, że kapelusz zawiadowcy został zniszczony, a następnie drażnił wagony w wyniku czego te zniszczyły przewody hamulcowe, które zostały naprawione przy użyciu sznurówek jednego z pasażerów. Wtedy pojawiła się grożba przemalowania Kuby na kolor niebieski, którego ten bardzo nie lubił. Kuba poradził sobie jednak ze sprawiającymi kłopoty wagonami towarowymi dzięki czemu otrzymał od zawiadowcy drugą szansę i nie został przemalowany.

Charakter

Kuba jest bardzo dumny ze swojego czerwonego lakieru. Nie lubi ciągnąć pociągów towarowych, ale lubi ciągnąć pociągi pasażerskie. Uważa się za lepszego od innych i czasami bywa bezczelny wobec tych, którzy są powolni lub brudni. Jednak często potrzebuje pomocy tych, których obraził i na końcu zawsze ich przeprasza.

Kuba jest ostatnią lokomotywą parową, która mogłaby wyrażać szacunek do lokomotyw spalinowych. Jednak pewnego razu został uratowany przez lokomotywę spalinową z warsztatu i wtedy przyznał, że spalinowozy są tak samo użyteczne jak parowozy.

Prototyp

Kuba opiera się na lokomotywie L & YR Class 27 zaprojektowanej przez George'a Hughesa.

Wygląd

TheGreenController8

Kuba przemalowany w barwy pszczoły

TickledPink31

Kuba w różowym malowaniu

TheAdventureBegins347

Kuba w oryginalnym malowaniu

Railway Series

W Railway Series Kuba był początkowo pomalowany na kolor czarny z czerwonymi i czarnymi paskami. W 1960 roku  przemalowano go na kolor czerwony z czarnymi i złotymi paskami. Kuba ma po obu stronach wagonu na węgiel namalowany złotą farbą numer "5".

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Kuba od początku był pomalowany na kolor czerwony z czarną i złotą podszewką i żółtym numerem "5" po obu stronach tendra.

W odcinku Zielony Zawiadowca z serii dziesiątej Kuba przemalował się na kolor żółto-czarny. Zrobił to z winy Piotrusia, który przez pomyłkę powiedział mu, że zawiadowca chce aby wyglądał jak pszczoła. 

serii trzynastej w odcinku Różowa Lokomotywa Kuba na polecenie zawiadowcy został przemalowany na kolor różowy. W takim malowaniu miał zabrać dzieci na przyjęcie Brydzi Szyneczki. Kuba bardzo się wstydził, a inne lokomotywy się z niego śmiały. Poczuł się lepiej, gdy wnuczka zawiadowcy i inne dzieci powiedziały mu, że różowy to ich ulubiony kolor.

W filmie Przygoda się Zaczyna Kuba pojawił się w swoim oryginalnym, czarnym malowaniu z czerwoną podszewką. Pod koniec filmu, po wypadku z wagonami, został przemalowany na swój obecny, czerwony kolor.

Występy

Railway Series

W Railway Series Kuba wystąpił w:

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Kuba wystąpił w:

Wydania specjalne:

Seria Magazynów

W serii magazynów Kuba wystąpił w:

Ciekawostki

Głosu Użyczyli

Marketing

Galeria

Lokomotywy: