FANDOM

TheAdventureBegins56.png

Knapford w filmie Przygoda się Zaczyna

Knapford, w polskiej wersji Grotkowo - to małe miasteczko, które znane jest z hodowli bydła i rybołówstwa. Znajduje się przy ujściu Rzeki Els, na południe od miasta Tidmouth. Miasteczko zamieszkuje około dwa tysiące ludzi.

Historia

Railway Series

Istniejąca dzisiaj stacja kolejowa w miasteczku została zbudowana w 1956 roku z powodu rosnącego ruchu kolejowego. Stacja stanowi węzeł, na którym boczna linia Tomka łączy się z linią główną. W pobliżu stacji znajdują się tory prowadzące do portu w Knapford, gdzie kiedyś Piotruś wpadł do morza gdy nierozważnie przekroczył tablicę ostrzegającą przed niebezpieczeństwem i gdzie niegrzeczna barka o imieniu Byczek prawie utonęła po tym jak spadły na nią z wybrzeża wagony pełne kamieni.

W 1912 roku miasteczka Tidmouth, Knapford i Elsbridge zostały połączone linią kolejową z miasteczkami Wellsworth i Suddery. Obecnie stacja Knapford posiada dwa perony i szklany dach. Codziennie zatrzymuje się na niej około osiem pociągów pasażerskich i towarowych, a także pociąg pospieszny, czyli ekspres.

Miasteczko Knapford pod względem powierzchni jest nieco mniejsze od miasteczka Tidmouth. Jego nazwa pochodzi od parafii Knapwell, gdzie kiedyś Wilbert Awdry pełnił funkcję wikarego.

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej stacja Knapford także posiada szklany dach. Przez jej teren przechodzi sześć torów. Na stacji znajduje się kawiarnia i biuro kierownika. W serii dziewiątej znajdował się tu również sklep z zabawkami.

W filmie Opowieść o Odwadze wygląd stacji nieco się zmienił. Przed budynkiem stacji pojawiły się nowe rozjazdy, łączące poszczególne tory oraz potężne semafory.

Występy

W serii telewizyjnej stacja Knapford pojawiła się we wszystkich seriach z wyjątkiem serii piątej.

Ciekawostki

  • W pobliżu stacji znajduje się port, plaża, hangar dla lokomotyw, zakręt oraz most kolejowy.
  • Pewnego dnia Piotruś przywiózł na stację Knapford malarza, który miał namalować obraz o nazwie "Duch Wyspy Sodor". Artysta nie zdecydował się namalować stacji Knapford, gdyż stwierdził, że jest ona zbyt gwarna. 
  • W pierwszej serii za stacją Knapford znajdowała się kopalnia ołowiu. W póżniejszych seriach już nigdy się ona nie pojawiła, ani nie została nawet wspomniena, co oznacza, że prawdopodobnie została zamknięta.

Marketing

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki