FANDOM

-Nadal jesteś skrzypiącym Karolkiem! | Tomek, Skrzypiący Karolek, Seria 13

563px-CGICranky
Karolek

Karolek (ang.Cranky) - jest wiecznie w złym humorze dźwigiem pracującym w porcie Brendam.

Historia

Początkowo Karolek był niegrzeczny w stosunku do lokomotyw, zwłaszcza do Tomka i Piotrusia, których ciagle obrażał, ale gdy uderzył w niego Frachtowiec i przewrócił się na ziemię musiał zostać uratowany przez małe lokomotywy. Obiecał wtedy, że już nigdy więcej ich nie obrazi. Jednak dżwig dalej jest niegrzeczny dla lokomotyw. Śmiał się gdy Piotruś skarżył się, że ma za dużo pracy. Póżniej Karolek śmiał się z Henia gdy ten ciągnąc pociąg z rybami wjechał do morza.

Mimo, że Karolek nigdy nie może odpocząć, to zawsze ciężko pracuje. Taka postawa sprawia, że lokomotywy często są na niego złe, gdyż pracuje wolno. Wtedy dżwig złoszcząc się powoduje wypadki.

Mimo, że Karolek często bywa w złym humorze, to czasami okazuje swoje przyjazne strony. Pomógł on Tomkowi uniknąć kłopotów, gdy ten razem z Piotrusiem bawił się w chowanego.

Póżniej Tomek śmiał się z tego, że Karolek skrzypi. Dżwig w odwecie uznał go za słabego i stwierdził, że jest silniejszy od niego. Tomek postanowił sprawdzić czy Karolek rzeczywiście jest tak silny za jakiego się uważa. Poprosił go by ten podniósł kilka ciężkich przedmiotów. Dżwig z łatwością to zrobił. Wtedy Tomek zaproponował Karolkowi by podniósł jego, a ten się zgodził. Wtedy zaczęły się kłopoty. Dżwig się zepsuł, gdyż nie mógł utrzymać ciężaru lokomotywy. Tomek przywiózł dla niego nowe części.

Następnie Karolek miał więcej pracy niż kiedykolwiek. Zawiadowca przydzielił mu do pomocy Kamila. Karolek jednak uznał, że nie potrzebuje pomocy i był niegrzeczny dla małego dżwigu. Jednak gdy Kamil wpadł do morza, Karolek pospieszył mu z pomocą i go wyłowił. Karolek przeprosił Kamila za swoje zachowanie i poprosił go o pomoc. 

Charakter

Karolek jest niemal zawsze w złym humorze. Powodem tego jest to, że pracuje bez przerwy i nigdy nie może odpocząć.

Karolek uwielbia dokuczać i robić nazłosć lokomotywom, a szczególną niechęć ma do opowiadań Sylwka.

Wygląd

Karolek jest pomalowany na kolor oliwkowy z czarnymi i brązowymi elementami.

Występy

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Karolek wystąpił w:

Wydania Specjalne:

Seria Magazynów

W serii magazynów Karolek wystąpił w:

Ciekawostki

  • W japońskiej wersji Karolek ma na imię クランキー
  • W polskiej wersji przez całą serię ósmą, dziewiątą i dziesiątą Karolek ma na imię Żurawek.
  • Karolek może zostać zdemontowany i przeniesiony w inne miejsce.

Głosu Użyczyli

Marketing

Galeria

Inne Postacie:
HaroldByczekStary StatekStatek TowarowyBarkaSyrenaGwiazda Północna
KarolekJeremiaszColinKapitanOskarMarekJaśSzyperBeresfordSamolotŁodzie HolująceŁodzie RatunkoweKrystynaDżwigiG-HewiŁodzie PocztoweŁodzie KanałoweStatek PasażerskiDżwigiŁódż z Kołem WodnymĆmaProm PasażerskiLucindaKrólowa SodorCzerwony BalonSamoloty PasażerskieŻaglówka BurmistrzaDżwig na PrzystaniFrachtowiecAC.3929Stary KręciołekSiłaczStatek ParowyHubert HakStatek z KubyStatek PirackiSterowiec

Więcej z Fandomu

Losowa wiki