FANDOM

TroubleintheShed(magazinestory)2
Kłopoty w Hangarze

Kłopoty w Hangarze (ang.Trouble in the Shed) - jest historią magazynową. Jej polski tytuł jest nieoficjalny.

Fabuła

Gabryś, Kuba i Henio informują zawiadowcę, że strajkują, gdyż nie mają zamiaru sami przygotowywać swoich pociągów. Pan Szyneczka stanowczo mówi im, że na jego kolei lokomotywy robią to co im się każe robić. Duże lokomotywy zostawią jednak w hangarze. Zawiadowca jedzie więc na spotkanie z Edkiem i prosi go by ten przygotował pociągi dla dużych lokomotywm. Edek wykonuje polecenie, dzięki czemu Gabryś, Kuba oraz Henio wyjeżdżają z hangaru i tego dnia pociągi kursują jak zwykle. 

Następnego dnia Edek skarży się zawiadowcy, że duże lokomotywy się z niego śmieją. Pan Szyneczka ma dość. Postanawia sprowadzić nową lokomotywę do pomocy. Udaje się do warsztatu, gdzie pokazują mu wiele typów lokomotyw. Wybiera małą, zieloną lokomotywę z czterema kołami. Daje jej na imię Piotruś. Zawiadowca wraca do Edka i przedstawia mu Piotrusia. Edek i Piotruś zaczynaja razem pracować. 

Zawiadowca zabrania Gabrysiowi, Kubie i Heniowi wyjeżdżać z hangaru za ich niemądre zachowanie. Prosi Tomka, Edka i Piotrusia aby ci przez pewien czas obsługiwali całą kolej. Tomek i Edek pracują na linii głównej, a Piotruś na linii bocznej. Jest mało pociągów, ale pasażerowie nie narzekają, gdyż wiedzą, że duże lokomotywy musiały dostać nauczkę. Tymczasem Gabryś, Kuba i Henio, zmarznięci i samotni, zaczynają żałować swojego zachowania.

Postacie

Ciekawostki

Niejasności

  • Na pierwszej ilustracji cały hangar jest pomalowany na kolor brązowy.
  • Henio jest w swoim nowym kształcie.

Galeria