FANDOM

Edward,TrevorandtheParty46.png

Jurek Kowal

Jurek Kowal (ang.Jem Cole) - jest kierowcą Tadka i przyjacielem wikarego.

Historia

Jurek Kowal był kierowcą Tadka. Gdy właściciel lokomobili postanowił oddać ją na złom, Jurek powiedział maszyniście Edka, że Tadek był najlepszą lokomobilą jaką mógł prowadzić. Maszynista powtórzył to wikaremu, który zdecydował się kupić Tadka. Obecnie Jurek Kowal znowu jest jego kierowcą.

W serii czwartej Jurek Kowal był jednym z poszukiwaczy, którzy wyruszyli w góry w celu odnalezienia zaginionej lokomotywy o imieniu Książę. Od serii piątej jest również kierowcą Grzegorza, złośliwego walca parowego. W odcinku Baran Jurek okazał się właścicielem barana, który zniszczył dekoracje stacji. W serii szóstej Jurek Kowal na polecenie zawiadowcy odnowił starą ciężarówkę o imieniu Ela. W serii siódmej odnowił stary wagon, który został zamieniony w herbaciarnię. W serii jedenastej jest gospodarzem.

W serii piętnastej Jurek Kowal wraz z małym chłopcem, który może być jego synem, przebywał w świszczącym lesie i łowił ryby. W filmie Dzień Diesli pomógł ugasić pożar starej stodoły. W serii szesnastej pomógł ugasić pożar stodoły należącej do zawiadowcy.

W serii dwudziestej Jurek Kowal wraz z Tadkiem i Gospodarzem Maciejem pomógł uratować krowę, która utknęła pod mostem przy młynie wodnym.

Występy

Railway Series

W Railway Series Jurek Kowal wystąpił w:

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Jurek Kowal wystąpił w:

Wydania specjalne:

Seria Magazynów

W serii magazynów Jurek Kowal wystąpił w:

Ciekawostki

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki