FANDOM

-Pobiję rekord! Pobiję rekord! | Gabryś

It'sGoodtobeGordon20
Jak Dobrze być Gabrysiem

Jak Dobrze być Gabrysiem (ang.It's Good to be Gordon) - jest dziewiątym odcinkiem serii dziesiątej.

Fabuła

Pan Szyneczka mówi Gabrysiowi, że jeśli tego dnia na czas okrąży wyspę ciągnąc express, ustanowi nowy rekord prędkości. Gabryś jest zachwycony, a przed wyruszeniem w trasę w składzie węgla nabiera specjalnego węgla Henia i zastanawia się czy to pomoże mupobić rekord. Gdy Henio przyjeżdża by uzupełnić zapas węgla, kierownik składu mówi mu, że jego specjalny węgiel się skończył i musi nabrać zwykłego. Henio martwi się, że ze zwykłym węglem nie poradzi sobie z ciągnięciem pociągu towarowego, ale mimo wszystko ciężko pracuje. Wkrótce jednak zaczyna żle się czuć. Mija go Tomek i od razu zauważa, że zielona lokomotywa ma kłopoty. Na najbliższej stacji Tomek spotyka Gabrysia i mówi mu co widział. Gdy Gabryś spotyka Henia wie już, że ten ma kłopoty z jego winy i zaczyna mieć wyrzuty sumienia. Gdy dojeżdża na stację Knapford ma szansę na pobicie rekordu, ale czuje się tak żle, że zatrzymuje się kilka metrów przed peronem. Następnie jedzie do Henia i mówi mu, że to on zabrał jego specjalny węgiel. Dwie lokomotywy szybko zamieniają się wagonami na węgiel i jadą na stację. Gabrysiowi jest smutno, że nie pobił rekordu, ale Tomek przypomina mu, że poprzedni rekord należy do niego.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • W tym odcinku Henio potrzebuje do jazdy specjalnego węgla, ale po wypadku w odcinku Latający Pikling Henio został przebudowany i nie potrzebuje już do jazdy specjalnego węgla.
  • Narrator mówi, że Gabryś jest najsilniejszą lokomotywą na wyspie, ale najsilniejszą lokomotywą jest Marcin.
  • Narrator mówi, że Gabryś posiada oddzielny wagon na węgiel, ale w wagonie na węgiel Gabrysia znajduje się nie tylko pojemnik na węgiel, ale także zbiornik na wodę.
  • Gabryś nabrał węgla przed Heniem, ale mimo to Henio dojechał na stację Maron pierwszy.
  • Gabryś i Henio przy zamianie wagonami na węgiel powinni potrzebować pomocy innej lokomotywy.
  • W rzeczywistości Gabryś ciągnąc wagony osobowe nie mógłby jechać tyłem.
  • Specjalny węgiel i zwykły węgiel znajdują się w tym samym zsypie.
  • Zwykły węgiel nie zatykał paleniska Henia, tylko nie produkował wystarczającej ilości ciepła.
  • W kilku scenach oczy Gabrysia są ustawione pod złym kątem względem siebie.
  • W polskiej wersji gdy Gabryś i Henio po zamianie wagonami na węgiel jadą w stronę stacji Knapford narrator mówi, że jadą w stronę Domkowa.

Galeria