FANDOM

HiTEntertainmentLogo

Logo HiT Entertainment

HiT Entertainment - jest właścicielem serialu Tomek i Przyjaciele.

Historia

Firma powstała pod nazwą Henson International Television w 1893 roku. Jej założycielem był Jim Henson. Po pewnym czasie firma zmieniła właściciela, a jej nazwa została zmieniona na HiT Entertainment. Firma w 2003 roku wykupiła udziały firmy Gullane Entertainment i została tym samym właścicielem serialu Tomek i Przyjaciele. Pierwszą serię serialu wyprodukowaną przez HiT Entertainment była seria ósma. Seria ta znacznie różniła się od wcześniejszych. Firma HiT Entertainment została zakupiona 1 lutego 2012 roku przez firmę Mattel.

Krytyka

Wielu miłośników serialu uważa, że HiT Entertainment zniszczył serial Tomek i Przyjaciele. Powody to:

  • wymiana tematów muzycznych, które skomponowali Mike O'Donnell oraz Junior Campbell na te, które skomponowali Robert Hartshorne oraz Ed Welch.
  • zmiana charakterów wielu postaci takich jak Edek, Henio, Tobik, Diesel, Diesel 10, Sławek i Radek.
  • błędy w fabule takie jak uznanie Hirka za najstarszą lokomotywę na wyspie lub stwierdzenie, że Henio potrzebuje do jazdy specjalnego węgla mimo, że nie musi go używać od odcinka Latający Pikling.
  • wypadki lokomotyw, które powodują mniejsze lub większe szkody niż w rzeczywistości.
  • zniknięcie lubianych przez wiele osób postaci takich jak Kaczor, Olek, Książę, Boguś, Donald i Darek.
  • wprowadzanie postaci, które pojawiają się tylko w jednym odcinku takich jak Wojtuś.
  • fabuła opierająca się na powiedzeniu "do trzech razy sztuka". W wielu odcinkach dana lokomotywa dwukrotnie popełnia błąd i dopiero gdy popełnia go za trzecim razem, postanawia go naprawić.

Po wielu latach narzekania ze strony miłośników serialu, HiT Entertainment postanowił coś zmienić. Efekty tego są widoczne jednak dopiero od serii siedemnastej. Do największych sukcesów należą:

  • Powrót starych postaci takich jak Kaczor, Hubcio, Olek, AnatolWiluś i Benio
  • Nie wprowadzanie postaci występujących tylko w jednym odcinku
  • Niektóre postacie takie jak Sławek odzyskują swoje cechy charakteru ze starych odcinków
  • Wypadki lokomotyw stają się bardziej realistyczne.
  • Poprawienie wielu błędów w fabule. Henio znowu może podróżować bez specjalnego węgla.
  • Zmiana stylu animacji. Od teraz animacją serialu zajmuje się studio Arc Productions dzięki czemu świat serialu jest bardziej realistyczny.
  • Zmiana głównego scenarzysty. Od tej serii stanowisko to zajmuje Andrew Brenner, który wiele lat temu pisał historie magazynowe opierające się na starych odcinkach serialu. Dzięki temu scenariusze odcinków serii siedemnastej, ku radości miłośników serialu, przypominają scenariusze starych odcinków i nie opierają się już na powiedzeniu "do trzech razy sztuka".

Galeria