FANDOM

-Może szybszy od wozu konnego! | Szymek

TheAfternoonTeaExpress6
Herbatkowy Ekspres

Herbatkowy Ekspres (ang.The Afternoon Tea Express) - jest dwudziestym trzecim odcinkiem serii siedemnastej.

Fabuła

Sławek otrzymuje od księcia zadanie specjalne. Raz w tygodniu ma on odebrać rożki z pierkarni i śmietanę z mleczarni, a następnie dostarczyć je na Zamek Gotfryda na popołudniową herbatkę. Sławek postanawia być herbatkowym ekspresem. Stojący obok Szymek śmieje się z niego mówiąc mu, że jest zbyt wolny by być herbatkowym ekspresem. Sławek się broni mówiąc mu, że kiedyś był tak szybki, że ludzie nazywali go rakietą. Szymek odpowiada mu, że był może szybszy od wozu konnego. Sławek postanawia udowodnić mu, że się myli.

Sławek odbiera rożki z piekarni i śmietanę z mleczarni. Gdy jedzie z powrotem na zamek, wydaje mu się, że porusza się szybko. Nagle zjawia się Gabryś, który jedzie z ekspresem tym samym torem co Sławek. Gabryś nie chce jechać wolno za Sławkiem, dlatego zaczyna go pchać. Sławek rozpędza się do prędkości z jaką nigdy wcześniej nie jechał. W końcu Gabryś puszcza Sławka i jedzie dalej. Dzięki Gabrysiowi Sławek dojeżdża na zamek dużo wcześniej. Szymek jest bardzo zaskoczony. Książę gratuluje Sławkowi i przyznaje, że rzeczywiście jest herbatkowym ekspresem. Sławek widząc minę Sławka, chwali się, że nadal jest rakietą. Szymek jest zły.

W każdym kolejnym tygodniu Sławek po odebraniu rożków i śmietany, prosi inne lokomotywy o popchnięcie. W kolejnych dniach pchają go Tomek, Kuba i Emilka. Sławek zawsze dostarcza składniki do herbatki do zamku na czas i wszyscy znowu nazywają go rakietą. 

Pewnego dnia Sir Robert Norramby daje mu kolejne specjalne zadanie. Sławek ma dostarczyć z portu na zamek dżem, gdyż tego dnia na popołudniową herbatkę mają przybyć zawiadowca i jego żona. Sławek jedzie do portu i odbiera dżem. Gdy jedzie z powrotem na zamek, nie spotyka żadnej lokomotywy, która mogłaby go popchnąć w stronę zamku. Zdaje sobie sprawę, że jadąc swoją szybkością nie dostarczy dżemu na czas. Nagle zauważa Szymka, który jest zaskoczony, że tym razem Sławek nie jest jeszcze na zamku. Sławek prosi Szymka o popchnięcie, a ten po długiej dyskusji się zgadza. Szymek pcha Sławka szybciej niż inne lokomotywy, a nawet szybciej niż Gabryś. Sławek szybko dojeżdża do zamku. Gdy Szymek go puszcza, Sławek uświadamia sobie, że jedzie zbyt szybko. Nie mogąc się zatrzymać uderza w bufory przy peronie zamku. Beczki z dżemem wylatują w powietrze, a następnie rozbijają się o ziemię. Książę, zawiadowca i jego żona, zostają ochlapani dżemem.

Sławek przyznaje się, że był pchany przez Szymka. Sir Robert Norramby mówi mu, że dał mu specjalne zadanie nie dlatego, że jest szybko, tylko dlatego, że jest użyteczny. Książę martwi się co będzie z jego popołudniową herbatką. Sławek wpada na pewien pomysł. Proponuje, że pojedzie po nowy ładunek dżemu do portu, a jednocześnie zabierze gości w swoim wagonie by mogli wypić herbatkę w pociągu, a jednocześnie zwiedzić wyspę. Wszyscy się zgadzają. Sławek zabiera gości i jedzie wolno do portu. Odbiera dżem, a goście pijąc herbatkę, zwiedzają jednocześnie wyspę. Sławek cieszy się, że mimo, że jest wolny, jest prawdziwym herbatkowym ekspresem.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Przez cały ten odcinek Sławek ma swój stary, czarny komin.
  • Wagony z rożkami i śmietaną Sławka zmieniają się podczas jazdy miejscami.
  • Na początku odcinka narrator mówi, że Sławek jest jedną z najstarszych lokomotyw na wyspie Sodor, ale on jest najstarszą lokomotywą ze wszystkich na wyspie.
  • Gabryś powienien mieć pierwszeństwo przejazdu na głównej linii, a Sławka nastawniczy powinien skierować na bocznicę by ten mógł przepuścić ekspres.
  • Maszynista i palacz Sławka nie powinni pozwolić innym lokomotywom na pchanie go.
  • W pierwszej scenie otwarty wagon Sławka jest niższy niż w póżniejszych scenach.

Galeria