FANDOM

-Niespodziewałem się masztu na dole! | Henio

HenryandtheFlagpole62
Henio i Maszt Flagowy

Henio i Maszt Flagowy (ang.Henry and the Flagpole) - jest szesnastym odcinkiem serii dziewiątej.

Fabuła

W szkockim zamku ma się odbyć bankiet i potrzebny jest nowy maszt flagowy. Z portu ma go odebrać Henio. Gdy dojeżdża na miejsce nigdzie go nie widzi. Gdy go wreszcie zauważa jest już za póżno, gdyż maszt łamie się pod kołami Sylwka. Henio martwi się, że wysoka sosna, czyli jego ulubione drzewo w lesie zostanie ścięte by uzyskać drewno do wykonania nowego masztu. Jego obawy powiększają się gdy następnego dnia ma zabrać robotników z piłami i siekierami do lasu. Henio boi się, że wysoka sosna zostanie ścięta dlatego nie zawozi robotnikówdo lasu i wyrusza na poszukiwania nowego masztu. Niestety wszystkie napotkane maszty są za niskie i Henio jest pewny, że sosna zostanie ścięta. Pan Szyneczka zapewnia go jednak, że nie zetnie wysokiej sosny, tylko inne mniejsze drzewo na drewno do opału. Henio z kolei wpada na pomysł by wykorzystać maszt starego statku na maszt flagowy zamku. Tej nocy maszt ze szkocką flagą prezentuje się wspaniale. Henio stwierdza, że to najlepsza rzecz jaką kiedykolwiek widział, oczywiście po wysokiej sośnie.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy Sylwek przejeżdża po maszcie, jedzie przodem, ale w następnej scenie się cofa.
  • Jeden z robotników trzyma w ręce kilof mimo, że jedzie do lasu wicinać drzewa.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Karolek ma na imię Żurawek.

Galeria