FANDOM

-Pasażerowie i ładunek do siebie nie pasują! | Gabryś

HenryandtheWishingTree48
Henio i Drzewo Życzeń

Henio i Drzewo Życzeń (ang.Henry and the Wishing Tree) - jest czwartym odcinkiem serii ósmej.

Fabuła

Na Wyspie Sodor jest lato. Henio pracuje w lesie, w którym jest wyjątkowo cicho, dlatego często czuje się samotny. Gdy dojeżdża na stację Knapford cieszy się na widok pasażerów wsiadających do pociągu Gabrysia. Gabryś mówi mu by trzymał swój smierdzący ładunek zdala od jego pasażerów, przez co Henio jest smutny. Odtąd marzy by choć raz dla odmainy zamiast ładunku wozić pasażerów.

Póżniej Henio staje w lesie przed wieżą ciśnień by uzupełnić zapasy wody i zauważa, że dzieci stoją przed jednym z drzew. Tomek mówi mu, że drzewo to to jest starym drzewem życzeń. Henio postanawia wypowiedzieć swoje życzenie z nadzieją, że się spełni. Wypowiada, że chce prowadzić express zamiast Gabrysia.

Tego wieczoru, Pan Szyneczka odwiedza Henia. Mówi zielonej lokomotywie, że jutro będzie prowadził express. Henio jest przekonany, że za spełnionym życzeniem stoi drzewo życzeń. Henio następnego dnia rozpoczyna wozić ludzi. Po wyjeżdzie ze stacji jedzie tak szybko, że pasażerowie wzajemnie się obijają. Wtedy maszynista mówi lokomotywie by jechał wolno i przypomina mu, że może obijać ładunek, ale nie pasażerów. Tymczasem Gabryś przebywa w warsztacie, czekając na montaż nowego kotła. Brakuje mu pasażerów, a pasażerom brakuje jego. Gdy Henio wieczorem wraca do hangaru, Pan Szyneczka mówi mu, że były na niego skargi i każe mu być bardziej ostrożnym. Wtedy Henio zauważa w warsztacie Gabrysia i jest przekonany, że trafił tam przez jego życzenie.

Następnego dnia Henio stara się być ostrożny, ale tak mocno uderza wagon restauracyjny, że całe jego wyposażenie ląduje na podłodze. Pasażerowie skarżą się na niego jeszcze bardziej. Henio nie chce już wozić pasażerów i jedzie do lasu w celu odszukania drzewa życzeń. Gdy dojeżdża na miejsce nie potrafi sobie przypomnieć które drzewo, jest drzewem zyczeń. Wypowiada więc życzenie przed każdym drzewem po kolei. Wtedy do lasu w kabinie Tomka przyjeżdża Pan Szyneczka i mówi zielonej lokomotywie, że to on posłał Gabrysia do warsztatu, a nie drzewo życzeń.

Następnego dnia Gabryś wraca do pracy. Pasażerowie wiwatują na jego cześć. Tymczasem Henio wraca do pracy w lesie i jest zadowolony z ciszy i spokoju. Chociaż nie wierzy już w drzewo życzeń spełniające życzenia to na wszelki wypadek wypowiada życzenie by już nigdy nie musiał wozić pasażerów.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Herbaciarnia Pani Ekspedientki jest widoczna w pobliżu stacji Knapford.

Niejasności

  • W rzeczywistości wymiana kotła Gabrysia zajęłaby więcej niż kilka dni.
  • We wcześniejszych odcinkach Henio woził pasażerów bez żadnych problemów.
  • Warsztat jest zbyt niskiej wysokości, by wymienić w nim kocioł Gabrysia.
  • Wagon Służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Piotrusia.
  • Las jest ulubionym miejscem Henia, więc ten powienien od początku wiedzieć o drzewie życzeń.

Galeria