FANDOM

-Uważam, że kolej jest wolna, przestarzała i nie ma z niej wielkiego pożytku! | Harold, Piotruś i Harold, Seria 2

HaroldCGI.png
Harold

Harold (ang.Harold) - jest helikopterem. Obecnie jest częścią zespołu centrum ratowniczego.

Historia

Gdy Harold po raz pierwszy spotkał Piotrusia stwierdził, że kolej jest niepotrzebna. Popełnił jednak błąd gdyż póżniej mała lokomotywa wygrała z nim wyścig do wybrzeża. Następnie Harold pomógł inspektorowi dogonić Tomka, który stracił nad sobą kontrolę i przywiózł Świętego Mikołaja na świąteczne przyjęcie.

W serii trzeciej Harold miał zastąpić Tomka i Piotrusia w dostarczaniu przesyłek, ale ostatecznie do tego nie doszło, gdyż lokomotywy udowodniły swoją wartość. Następnie Harold pomógł marynarzowi, który podczas regat skaleczył się w rękę, pomógł Piotrusiowi, który utnął na podmytych torach oraz pomógł mieszkańcom miasteczka, które przez śnieg zostało odcięte od świata.

W serii piątej Harold oprowadził ważnego gościa po wyspie. Lokomotywy zaczęły myśleć, że gość ten ma ocenić czy Harold może zastąpić lokomotywy w pracy. Plotki te okazały się na szczęście nieuzasadnione. Jakiś czas póżniej helikopter brał udział w poszukiwaniach Olka, a następnie samolotu o nazwie Ćma.

W serii szóstej Harold znowu zaczął uważać się za lepszego od lokomotyw. Gdy Piotruś dostarczając pocztę, zatrzymał się przed zepsutym semaforem, Harold przejął od niego przesyłki by dostarczyć je za niego. Przesyłki te były tak ciężkie, że helikopter uderzył o drzewo i spadł na ziemię, lądując w stogu siana

W serii siódmej Harold przetransportował konia o imieniu Pegaz na przyjęcie u wikarego, a w serii ósmej pomógł lokomotywom urządzić niespodziankę dla Tomka.

W serii dziewiątej Harold pomógł Piotrusiowi Samowi, który się zgubił, a następnie powiedział Tomkowi o tym, że przy klifach na wybrzeżu pojawiła się mgła. 

W serii dziesiątej Harold powiedział Tomkowi, który jechał do gospodarstwa na wysokim wzgórzu, że nadciąga burza i droga do jego celu może być trudna.

W serii dwunastej Harold uświadomił Heniowi, że robotnicy nie zamierzają wyciąć jego ulubionego drzewa, a następnie w pewien zimowy dzień powiedział Kubie, że nadciąga zamieć śnieżna.

W filmie pełnometrażowym Przygoda na Wyspie Mgieł Harold dołączył do zespołu centrum ratowniczego. Bral udział w poszukiwaniach zaginionego Tomka. W serii piętnastej uratował Bercię.

W serii szesnastej Harold był główną atrakcją na przyjęciu dla dzieci, urządzonym w dniu pełnym niespodzianek przy szkockim zamku.

W serii siedemnastej Harold jako jedyny uwierzył Karolowi, że na torach stoi prawdziwy słoń. Następnie helikopter zepsuł się w pobliżu szkockiego zamku. Tomek i Kaczor zabrali go do centrum ratowniczego.

Charakter

Harold zawsze stara się pomagać lokomotywom mimo, że uważa kolej za niepotrzebną.

Prototyp

Harold opiera się na helikopterze Sikorsky S-55, zbudowanym w Wielkiej Brytanii dla Westland Whirlwind.

Wygląd

Harold jest pomalowany na kolor biały z czerwoną podszewką. Ma po obu stronach namalowane czerwoną farbą imię "Harold". W serii dwunastej jest pomalowany na kolor biały z czarną podszewką. 

Występy

Railway Series

W Railway Series Harold wystąpił w:

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Harold wystąpił w:

Wydania Specjalne:

Seria Magazynów

W serii magazynów Harold wystąpił w:

Ciekawostki

  • W serii drugiej do symulacji lotu Harolda był używany przeżroczysty dysk.
  • W serii telewizyjnej Harold nie miał ruchomych oczu aż do serii dziesiątej.
  • W japońskiej wersji Harold ma na imię ハロルド.
  • W polskiej wersji w odcinku Wesołej Wyspy Mgieł Harold ma na imię Wojtek.
  • Harold jest pierwszą postacią, która została wykonana w pełni komputerowo.

Głosu Użyczyli

Marketing

Galeria

Inne Postacie:
HaroldByczekStary StatekStatek TowarowyBarkaSyrenaGwiazda Północna
KarolekJeremiaszColinKapitanOskarMarekJaśSzyperSamolotŁodzie HolująceŁodzie RatunkoweKrystynaDżwigiG-HewiŁodzie PocztoweŁodzie KanałoweStatek PasażerskiDżwigiŁódż z Kołem WodnymProm PasażerskiĆmaFrachtowiecLucindaKrólowa SodorCzerwony BalonSamoloty PasażerskieŻaglówka BurmistrzaDżwig na PrzystaniAC.3929Stary KręciołekSiłaczStatek ParowyHubert HakStatek z KubyStatek PirackiSterowiec

Więcej z Fandomu

Losowa wiki