FANDOM

-Tory są do niczego, zamieńcie je na drogi! | Grzegorz, Żegnaj Grzegorzu!, Seria 5

ByeGeorge!9
Grzegorz

Grzegorz (ang.George) - jest walcem parowym, który zawsze się złości. Jego rozmowy z lokomotywami zawsze kończą się kłótnią.

Historia w Railway Series

Grzegorz został zbudowany w 1920 roku. Przybył na wyspę Sodor w 1962 roku. Od razu zaczął się kłócić z lokomotywami wąskotorowymi pracującymi na kolei Skarloey Railway. W tym czasie Pan Handel otrzymał nowe koła z szerokimi obręczami nazywanymi przez inne lokomotywy kołami walca. Sławek soprowadził do tego, że Pan Handel postanowił sprawić by Grzegorz zmienił swoje złe zdanie o kolei. Pewnego dnia Pan Handel ciągnął wagony towarowe po torach znajdujących się w pobliżu drogi. Nagle zauważył przed sobą wolno jadącego Grzegorza i próbowal go wyprzedzić ale ten nie dawał za wygraną. Zaczęli się kłócić i przepychać w wyniku czego walec uderzył w wagony. Wszyscy robotnicy szukali winnego, a policjant stwierdził, że między drogą a torami musi zostać postawiony płot. Robotnicy zabrali ze sobą Grzegorza.

Póżniej Grzegorz pracował w pobliżu stacji Ffarquhar. W dalszym ciagu nie lubił kolei. Powiedział Dorotce, że jego przyjaciele na lądzie już dawno zniszczyli tory, a teraz on zrobi to samo na wyspie Sodor.

Historia w serii telewizyjnej

Gdy Pani Szyneczka obchodziła urodziny, zawiadowca nie chciał się spóżnić na jej przyjęcie. Jechał na nie swoim samochodem, który po drodze wjechał w dziurę. Pan Szyneczka przesiadł się do Karolci, ale ta wkrótce się zepsuła. Wtedy nadjechał Grzegorz i jak zwykle zezłościł się widząc Karolcię. Kierowca walca był uprzejmy i zaproponował zawiadowcy podwiezienie. Jednak po drodze Grzegorz się zepsuł, stracił nas sobą kontrolę i wpadł do rowu z błotem.

Póżniej Grzegorz pracował w kamieniołomie, w którym pracowali również Sławek i Radek. Obraził on małe lokomotywy nazywając je starymi gratami. Chwilę póżniej Grzegorz specjalnie przykrył asfaltem tory na przejeżdzie kolejowym w wyniku czego Tomek wypadł z torów i uderzył w starą stodołę. Następnie walec stanął na torach i nie z nich zjechać. Kaczor wjechał na bocznicę z pociągiem torwarowym. Grzegorz nie chciał się usunąć mu z drogi w wyniku czego ostatni wagon pociągu nie zmieścił się na bocznicy i stał na głównej linii. Wtedy nadjechał Gabryś i uderzył w wagon. Zawiadowca ukarał walca wysyłając go na cały tydzień do pracy w tartaku.

Póżniej Grzegorz wraz z Tadkiem przygotował drewno do odbudowy wiatraka. Jakiś czas póżniej pomógł robotnikom naprawić zniszczony pas startowy na lotnisku. Następnie pomógł w budowie nowej stodoły w gospodarstwie i pomógł w odbudowaniu Wielkiego Wodnikowa.

Charakter

Grzegorz jest niemiły dla wszystkich lokomotyw. Obraża nawet te, które starają się być dla niego miłe.

Prototyp

Grzegorz opiera się na walcu parowym Avelin. Na tym walcu opiera się również Buster.

Wygląd

Grzegorz jest pomalowany na kolor zielony z żółtą podszewką.

Występy

Railway Series

W Railway Series Grzegorz wystąpił w:

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Grzegorz wystąpił w:

Wydania Specjalne:

Ciekawostki

Marketing

Galeria

Pojazdy:
TymcioBerciaTadekWozy StrażackieGrzegorzKarolciaSmrodekPrzyjaciel SmrodkaJTK 62Traktor GospodarzaTraktor Willie'ego040 BMCFurgonetka PocztowaDżwig na GąsienicachWózki Widłowe
BogdanKolosElaMaszyny BudowlaneMadziaKamilFelekStraszne CiężarówkiCiężarówki RatunkoweCiężarówkiSamochód Grubego ZawiadowcyAutobusDźwigi na GąsienicachTraktor na GąsienicachTaksówkiSamochód Pani JoasiFurgonetka z PiekarniKaretkaCiężarówki TrzyosioweWywrotkaMaszyny z KamieniołomuSamochód Sir Roberta Norramby

Więcej z Fandomu

Losowa wiki