FANDOM

TheAdventureBegins584
Glynn
  • Numer: 1
  • Konstruktor: Sir Topham Hatt
  • Układ Osi: 0-4-0

Glen (ang. Glynn) - jest starą lokomotywą parową typu "Dzbanek do Kawy".

Historia

Glynn był jedną z pierwszych lokomotyw, które pracowały na kolei North Western Railway. Nosił numer jeden. Po wielu latach pracy został wycofany ze służby i zastąpiony przez nowsze lokomotywy. Gdy na wyspę przybył Tomek, nowa lokomotywa o numerze jeden, Glynn stał na bocznicy przy stacji Ffarquhar, gdzie trafił najprawdopodobniej po wycofaniu ze służby. Poprosił Tomka aby ten z dumą nosił swój numer. 

Glynn przez wiele lat po wydarzeniach z filmu Przygoda się Zaczyna stał na różnych starych bocznicach aż trafił na jedną, na której miał w zapomnieniu stać na stałe. Bocznica została zasłonięta przez drzewa. Pewnego dnia Glynna odnalazła przypadkowo Marianka, która usuwała drzewa ze starej bocznicy. Tomek od razu rozpoznał Glynna, którego zobaczył pierwszy i ostatni raz przy stacji Ffarquhar w swoim pierwszym dniu pracy. Postanowił go odnowić, ale nie poinformował o nim zawiadowcy, gdyz bał się, że "dzbanek do kawy" trafi na złom. Poprosił o pomoc księcia, który postanowił odnowić Glynna w warsztacie, a jednocześnie powiadomił o jego istnieniu zawiadowcę. Pan Szyneczka ku zaskoczeniu wielu nie oddał Glynna na złom, tylko odnowił i wysłał do pracy na Zamku Gotfryda. Glynn był główną atrakcją na świątecznym przyjęciu, które odbyło się w posiadłości księcia.

Glynn szybko stał się oczkiem w głowie księcia, przez co Sławek stał się zazdrosny.Zaproponował mu wyścig, a ten z nich, który przegra miał został muzealnym eksponatem. Glynn się zgodził. W czasie rywalizacji nikt nie mógł wyjść na prowadzenie. Stare lokomotywy spowalniały inne pociągi. W pewnym momencie Glynn i Sławek zaczęli rozmawiać i nastąpił przełom. Dwie lokomotywy się zaprzyjaźniły, a wyścig zakończył się remisem.

Prototyp

Glynn opiera się na lokomotywie typu "Dzbanek do Kawy", zbudowanej przez grubego zawiadowcę, Tobiasza Szyneczkę.

Występy

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Glynn wystąpił w:

Wydania specjalne:

Głosu Użyczyli

Ciekawostki

  • Mimo, że jego imię czyta się "Glin", w polskiej wersji zostało ono przetłumaczone na "Glen".

Marketing

Galeria

Lokomotywy z Innych Kolei Wyspy Sodor:
NeilLokomotywy z Kolei Wellsworth and Suddery Railway"Dzbanki do Kawy"Lokomotywy z Kolei Sodor and Mainland RailwayMała Niebieska Lokomotywa
SławekGlynnMiłka