FANDOM

-Kto to był? | Gabryś

GordonandSpencer34
Gabryś i Szymek

Gabryś i Szymek (ang.Gordon and Spencer) - jest dwudziestym trzecim odcinkiem serii siódmej.

Fabuła

Na wyspę Sodor przybywają książę i księżna Boxfordu. Gabryś ma ich zabrać na specjalne przyjęcie na stacji Maron, ale po drodze zostaje skierowany na bocznicę. Nie czeka długo, ponieważ obok niego błyskawicznie przejeżdża duża, srebrna lokomotywa. Gabryś jest zaskoczony. Jakiś czas później dowiaduje się, że srebrna lokomotywa ma na imię Szymek, jest najszybsza na świecie i, że to ona zabierze książęcą parę na przyjęcie zamiast niego. Gabryś jest zawiedziony, ale radzi Szymkowi aby ten przed wjazdem na wzgórze uzupełnił zapas wody. Ten jednak lekceważy jego ostrzeżenie w wyniku czego pozbawiony wody zatrzymuje się na wzgórzu. Gabryś przybywa ma na ratunek i pomaga mu dojechać do stacji. Tam zawiadowca chwali go i przypomina, że jest najszybszą lokomotywą na wyspie.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Ciekawostki

  • Gdy Gabryś dowiaduje się, jak ma na imię Szymek, czerwony pasek na jego tłoku jest odklejony.
  • Gdy Szymek wyrusza w drogę, od razu przespiesza, ale parowozy zawsze na początku jadą wolno.
  • Gdy Szymek wjeżdża na wzgórze, przez chwilę jego koła poruszają się szybciej niż on sam.
  • Gdy Gabryś bierze Szymka na hol, jego gwizdek w zbliżeniu kamery wygląda jak gwizdek Edka.
  • Gdy Gabryś bierze Szymka na hol, fragmenty jego twarzy wystają poza jego dymnicę.
  • Szymkowi skończył się zapas wody, ale mimo to dalej wypuszcza parę
  • Maszynista Szymka powienien pamiętać o uzupełnieniu zapasu wody.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek stacja Maron jest określona jako Markowa Stacja.

Galeria