FANDOM

-Dziękuję, że mi pomogliście! Nawet tak lokomotywa jak ja potrzebuje pomocy...czasami! | Gabryś

R46.png
Gabryś i Inżynier

Gabryś i Inżynier (ang.Gordon and the Engineer) - jest szóstym odcinkiem serii jedenastej.

Fabuła

Psuje się ważna zwrotnica i Gabryś ma odebrać ze stacji Maron inżyniera, który ma ją naprawić. Po dojeżdzie na stację dowiaduje się, że część pasażerów wiezie jeszcze spóżniająca się Bercia, ale Gabryś wyrusza ze stacji zabierając ze sobą osobę, która wygląda mu na inżyniera. Przy zepsutej zwrotnicy okazuje się, że mężczyzna, którego zabrał Gabryś nie jest inżynierem tylko stolarzem, który myślał, że lokomotywa wiezie go do portu. Tomek proponuje Gabrysiowi by wrócił po inżyniera jego linią. Na następnej stacji tory blokuje Darek. Gabryś prosi go by cofnął się na następną stację, gdzie stoi Donald. Tam z kolei Darek prosi Donalda by cofnął się na stację Maron i odebrał inżyniera. Po odebraniu inżyniera, Donald zabiera go do Darka, a ten zabiera go do Gabrysia. Duża lokomotywa zabiera inżyniera do zepsutej zwrotnicy, a ten szybko ją naprawia, dzięki czemu wieczorem kolej funkcjonuje jak zawsze.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • W odcinku Parowozy i Obrotnice narrator mówi, że jazda tyłem jest dla lokomotyw z wagonami na węgiel jest bardzo niebezpieczna, ale w tym odcinku Gabryś, Donald i Darek jeżdżą tyłem wielokrotnie.
  • Jak Gabryś zjechał na linię Tomka, jeżeli zwrotnica była zepsuta?
  • Gdy Gabryś podjeżdża do zwrotnicy porusza się po linii głównej mimo, że wcześniej zjechał na linię Tomka.
  • Gdy Gabryś podjeżdża do zwrotnicy, nie ciągnie wagonów.
  • Nastawniczy mówi Gabrysiowi, że nie może się cofać na głównej linii, ale Henio w odcinku Krowy, stojąc na głównej linii cofnął się bez kłopotów z mostu do najbliższej stacji.
  • Zwrotnicę powinno naprawić kilku inżynierów, a nie tylko jeden.
  • Gabryś ma odebrać ze stacji tylko inżyniera, więc dlaczego ciągnie trzy wagony?
  • Kierownik stacji Maron mógł zadzwonić do następnej stacji by zatrzymać Gabrysia.
  • Stolarz powinien zapytać kierownika stacji, który pociag jedzie do portu w Brendam.
  • Donald i Darek mają dżwięk gwizdku Kaczora.
  • Zepsuta zwrotnica znajduje się za stacją Abbey. Do tej stacji prowadzą z Domkowa tory przez kolejno stację Wellsworth, Gabrysiowe Wzgórze i stację Maron, ale Gabryś jadąc z Domkowa do zepsutej zwrotnicy przejeżdża kolejno przez stację Maron i stację Wellsworth.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki