FANDOM

-Watpię! Nie spodobał mi się jego wygląd! Nie ma kopuły! Nigdy nie ufajcie lokomotywie bez kopuły, są dziwne! Nie żebym się chwalił, ale sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę to dla mnie nic! | Gabryś

GordonandtheFamousVisitor45.png
Gabryś i Gwiazdor

Gabryś i Gwiazdor (ang.Gordon and the Famous Visitor) - jest czwartym odcinkiem serii trzeciej.

Fabuła

Na kolej grubego zawiadowcy przyjeżdża słynna lokomotywa o nazwie City of Truro. Wszystkie lokomotywy się z nią szybko zaprzyjażniają z wyjątkiem Gabrysia. Jest on zazdrosny o ustanowiony przez nią rekord prędkości. Twierdzi też, że słynna lokomotywa jest dziwna, gdyż nie posiada kopuły. Póżniej Gabryś stara się pobić rekord prędkości słynnej lokomotywy, a podczas szybkiej jazdy traci swoją kopułę. Na stacji wszystkie wagony śmiejąsię z niego. Wieczorem Gabryś wraca do hangaru i ma nadzieję, że nikogo w nim nie będzie, ale okazuje się, że inne lokomotywy na niego czekają. Wszystkie lokomotywy śmieją się z niego i żartują, że wygląda dziwnie, gdyż nie posiada kopuły.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Ten odcinek opiera się na opowieści "Wspaniałe Lokomotywy" z książki Kaczor i Lokomotywa Spalinowa.
  • Fragment filmu z odcinka Kłopoty jest używany.
  • Jest to pierwszy odcinek w którym pojawiła się istniejąca w rzeczywistości lokomotywa.
  • Jest to pierwszy odcinek w którym na pierwszym planie pojawiła się lokomotywa bez twarzy.

Niejasności

  • Gdy Henio przejeżdża obok Edka i Kaczora, jego oczy są ustawione pod złym kątem względem siebie.
  • Gdy Tomek pyta: "Kto to? widać, że Kaczor jest wykolejony.
  • Gdy Gabryś mówi: "No ładnie!" widać, że brakuje mu brwi.
  • Gdy słynna lokomotywa rozmawia w nocy z lokomotywami, na górze ekranu widać koniec zestawu.
  • Gdy Gabryś przejeżdża przez stację Suddery widać, że nie ciągnie wagonów.
  • Gdy Gabryś przejeżdża przez stację Suddery widać, że jego zderzak jest ustawiony krzywo.
  • Aparat fotograficzny trzymany przez jednego z ludzi to w rzeczywistości mały sześcian.
  • Henio, Dorotka, Boguś, Ania i Klara, Hania, Tymcio i Harold nie zostali zaproszeni do hangaru by poznać słynną lokomotywę, ale Diesel z niewyjaśnionych przyczyn jest obecny na prezentacji.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki