FANDOM

-O jej! O jej! Diesel miał rację, rozpadam się! Co powie Gruby Zawiadowca? | Gabryś

SqueakRattleAndRoll57
Głośna Podróż Gabrysia

Głośna Podróż Gabrysia (ang.Squeak, Rattle and Roll) - jest piętnastym odcinkiem serii ósmej.

Fabuła

Gabryś przez to, że zawsze prowadzi express, uważa się za najważniejszą lokomotywę na Wyspie Sodor. Diesel spotyka go w porcie i mówi mu, że wkrótce wszystkie lokomotywy parowe pójdą na złom. Gabryś zaczyna podejżewać, że spalinowóz mówi prawdę po tym jak z jego kręcących się kół zaczyna się wydobywać pisk. Póżniej wjeżdżając na wzgórze odkrywa, że jak jeżdzi wolno to pisk zanika. Następnego dnia Gabryś ma zabrać Pana Szyneczka oraz dzieci do portu na rejs statkiem. Gdy wyrusza znowy pojawia się pisk, więc jedzie wolno. Pod wpływem zawiadowcy postanawia, że dowiezie dzieci na czas, choćby miała to być jego ostatnia podróż. W porcie w Brendam Gabryś dowiaduje się, że Pan Szyneczka nie pośle go na złom, tylko do warsztatu.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • W polskiej wersji tego odcinka, słychać narrację brytyjską.
  • Jest używany fragment jednego z odcinków starej serii.

Niejasności

  • Na początku jest widoczne wyposażenie studia.
  • Gdy Gabryś póżno przyjeżdża do hangaru, Pan Szyneczka nie ma do niego pretensji.
  • Gdy Gabryś wjeżdża na stację Knapford zegar odczytuje godzinę 10:10, ale statek odpływa o godzinie 9:00.
  • Pan Szyneczka mówi: "Ktoś powinien ci sprawdzić silnik!", ale Gabryś jest parowozem i nie ma silnika.
  • Gdy Gabryś przebywa w warsztacie, jego oczy są ustawione pod złym kątem względem siebie.
  • Gabryś zwykle potrzebuje pomocy Edka przy wjeżdzie na wzgórze, ale w tym odcinku nie potrzebuje.
  • Maszynista Gabrysia powinien poinformować zawiadowcę o jego piszczących kołach.
  • Gabryś powinien widzieć, że Pan Szyneczka nie zamierza oddać go na złom.

Galeria