FANDOM

-Jeśli dojadę na dół, a wy nie uderzycie w mój zderzak, wygrałem! | Frycek, Nieustraszony Frycek, Seria 10

FearlessFreddie19.png
Frycek
  • Numer: 7
  • Budowniczy: Hunslet Engine Company
  • Konfiguracja: 2-6-2T

Frycek (ang.Freddie) - jest starą lokomotywą wąskotorową.

Historia

Gdy po wielu latach nieobecności Frycek powrócił do pracy na kolei wąskotorowej Skarloey Railway, od razu zaczął rywalizować z Radkiem i Sławkiem. Pierwszą formą rywalizacji był wyścig w górę wzgórza. Po rozpoczęciu wyścigu Frycek zdał sobie sprawę, że nie jest już tak silny i szybki jak dawniej. Wykorzystał znajomość starych, ukrytych torów by zapewnić sobie zwycięstwo. Podczas drugiego wyścigu Radek chcąc dogonić Frycka jechał tak szybko, że wypadł z torów i zaczął się toczyć w dół wzgórza. Wtedy Frycek był zmuszony wykorzystać swoją znajomość starych torów nie by oszukiwać, tylko by odszukać Radka co się wkrótce udało. Po tym wszystkim Frycek przyznał się do oszustwa i stwierdził, że Sławek i Radek są dużo szybsi od niego.

Póżniej gdy nowy rower chudego zawiadowcy został dostarczony do przystani, Frycek postanowił poszukać do niego odpowiedniego dzwonka. Szukał go bardzo długo, ale nigdzie go nie znalazł. Dopiero po spotkaniu z Tomkiem, który wiózł starą syrenę, wpadł na dobry pomysł. Postanowił, że dzwonkiem nowego roweru zostanie dokładnie wypolerowany dzwonek starego roweru.

Póżniej Frycek postanowił zrobić wszystko by w świątecznym przyjęciu mógł uczestniczył Colin, dżwig pracujący na przystani. Niestety o swoim pomyśle powiedział zawiadowcy dopiero w ostatniej chwili. Pan Patyczek zrobił mu niespodziankę i urządził przyjęcie na przystani.

Charakter

Początkowo Frycek lubił rywalizować ze wszystkimi, ale szybko dostał nauczkę. Obecnie szanują go wszystkie młode lokomotywy wąskotorowe pracujące na kolei Skarloey Railway.

Prototyp

Frycek opiera się na lokomotywie wąskotorowej Russel pracującej na kolei "Welsh Highland Railway" w Walii.

Wygląd

Frycek jest pomalowany na kolor szary z czarną i czerwoną podszewką. Ma kopułę wykonaną z brązu. Po obu stronach kotła ma tablicę z imieniem, a po obu stronach kabiny ma namalowany złotą farbą numer "7".

Występy

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Frycek wystąpił w:

Wydania Specjalne:

Seria Magazynów

W seri magazynów Frycek wystąpił w :

Ciekawostki

  • W polskiej wersji w odcinku Dzyń-Dzyń Frycek ma na imię Ferdek.
  • W polskiej wersji w filmie Wielkie Odkrycie Frycek ma na imię Fredek.
  • W polskiej wersji w filmie Wielkie Odkrycie przydomek Frycka zamiast "nieustraszony" brzmi "odważny".

Marketing

Galeria

Skarloey Railway
SławekRadekPan HandelPiotruś SamRudikDamianIvo HughKsiążęFred
BertoldMocny MaciekFrycekŁukaszProtek

Więcej z Fandomu

Losowa wiki