FANDOM

-Nie mam czasu żeby cię słuchać! Oddaj mi te wagony! | Emilka

EmilyandtheSpecialCoaches21.png
Emilka i Specjalne Wagony

Emilka i Specjalne Wagony (ang.Emily and the Special Coaches) - jest dwudziestym pierwszym odcinkiem serii dziesiątej.

Fabuła

Gabryś ustanawia nowy rekord prędkości i Pan Szyneczka postanawia wręczyć mu w nagrodę dwa specjalne wagony. Posyła Emilkę by ta odebrała je z bocznicy. Gdy Emilka po drodze uzupełnia zapas węgla, podjeżdża do niej Diesel. Spalinowóz chce z nią porozmawiać, ale ta nie chce go słuchać. Gdy dojeżdża na bocznicę Tomek mówi jej, że specjalne wagony odebrał już Diesel. Emilka mówi o tym zawiadowcy i razem wyruszają na poszukiwania spalinowoza. Tymczasem Diesel po ukryciu specjalnych wagonów na bocznym torze zaczyna się psuć. Gdy spotyka po drodze Emilkę wiozącą zawiadowcę, postanawia pokazać miejsce, w którym ukrył wagony. Tam wyjawia Emilce swoją tajemnicę. Mówi jej, że zabrał wagony Gabrysia tylko dlatego, że on sam też ustawnowił rekord w ilości przetaczanych wagonów. Wtedy Emilka zauważa, że z silnika spalinowoza wydobywa się czarny dym i zaczyna rozumieć, że jego silnik jest zepsuty. Na stacji Knapford mówi zawiadowcy o rekordzie spalinowoza, a ten postanawia tak samo jak Gabrysiowi wręczyć mu prezent. Podczas przyjęcia Gabryś otrzymuje specjalne wagony, a Diesel nowy silnik, a pozostałe lokomotywy wiwatują na ich cześć.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Emilka mówi Dieslowi, że odjeżdża by nabrać więcej węgla, ale obok niej stał skład węgla.
  • W rzeczywistości Diesel nie mógłby uciec Emilce, gdyż maksymalna prędkość jego prototypu, czyli spalinowej lokomotywy manawrowej Class 08 wynosiła 15 mil na godzinę.
  • W polskiej wersji narrator mówi, że z komina Diesla wydobywa się czarny dym, ale ten jest spalinowozem.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki