FANDOM

SpicandSpan11.png

Elektrownia w serii ósmej

Elektrownia Węgla (ang.The Coaling Plant) - po raz pierwszy pojawiła się w serii piątej. Znajduje się w pobliżu portu Brendam i wszystkie lokomotywy parowe codziennie przed pracą uzupełniają w niej zapasy węgla. W elektrowni załadowuje się puste wagony węglem, a lokomotywy dostarczają go do wszystkich stacji na całej wyspie. Znajduje się tu również stacja benzynowa, w której spalinowozy uzupełniają zapasy paliwa.

Rampa

Jedną z maszyn w elektrowni jest rampa podnosząca załadowane węglem wagony. Tam wagony są rozładowywane. Rampa może utrzymać ciężar wagonów, ale nie jest wstanie utrzymać ciężaru lokomotyw. Jednak pewnego dnia na rampę trafił Piotruś, gdy Henio popychał do tyłu wagony nie wiedząc, że mała lokomotywa stoi na końcu jego pociągu. Póżniej Piotruś schował się na rampie gdy bawił się z Tomkiem w chowanego. Wcześniej, gdy spalinowozy i parowozy ze sobą rywalizowały, Diesel złośliwie wepchnął na rampę Tobika.

Ciekawostki

  • W serii siódmej elektrownia węgla znajduje się na linii głównej.
  • Elektrownia Węgla została zastąpiona przez skład węgla w filmie Bohater Torów.
  • W polskiej wersji w kilku odcinkach elektrownia węgla jest określana jako skład węgla.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki