FANDOM

-Jesteś naszą najwspanialszą ciężarówką! | Pan Szyneczka, Ela, Zabytkowa Ciężarówka, Seria 6

Emily'sAdventure43.png
Ela
  • Numer Rejestracyjny: D645

Ela (ang.Elizabeth) - jest zabytkową ciężarówką parową.

Historia

Zanim Pan Szyneczka został zawiadowcą na kolei North Western Railway, Ela należała do niego. Sama przyznaje, że nie był on najlepszym kierowcą. Z nieznanych przyczyn Ela przez wiele lat stała zamknięta w starej stodole. Została ona przypadkowo odnaleziona przez Tomka, który zepsuł się w pobliżu stodoły. Ela została zabrana do portu, gdzie po raz pierwszy od wielu lat spotkała się ze swoim pierwszym właścicielem. Zawiadowca był tak szczęśliwy, że poprosił Jurka Kowala by ten przywrócił ciężarówce jej oryginalne piękno. Ela została odnowiona i obecnie jest najwspanialszą ciężarówką na calej wyspie.

Póżniej Ela przywiozła węgiel dla Piotrusia, który utknął podczas zamieci śnieżniej na bocznicy. Następnie pomogła Rudikowi, Sławkowi i Radkowi odnowić wyłączoną z ruchu starą linię kolei wąskotorowej. 

Pewnej zimy Ela odebrała świąteczne wypieki z fabryki ciastek. Zjeżdżając ze stromego wzgórza, wpadła w poślizg i wjechała w zaspę śnieżną. Tomek wraz z Tymciem przybyli jej z pomocą.

Następnie Ela podwiozła tubiarza, który przybył na urodzinowe przyjęcie żony zawiadowcy. Póżniej Ela pomagała robotnikom posprzątać bałagan po burzy. Próbowała usunąć z torów przewróconą wieżę ciśnień. Emilka niegrzecznie ją pospieszała, a zezłoszczona Ela chcąc jej odpłacić, pracowała wolniej. Ela usunęła wieżę z torów dopiero wtedy gdy Emilka przeprosiła ją za swoje zachowanie.

Póżniej Ela próbowała ostrzec Tobika przed zalanymi błotem torami i ostrzec Tomka, który wiózł żaglówkę z nieopuszczonym masztem, przed silnym wiatrem. Uczestniczyła także na paradzie lokomotyw wąskotorowych.

Charakter

Ela często bywa złośliwa i niegrzeczna. Gdy ktoś ją obrazi, odpowiada mu równie niegrzecznie. Mimo, że uważa drogi za lepsze od torów, to jednak często pomaga lokomotywom. Jest bardzo wrażliwa, szczególnie wtedy gdy inni odnoszą się do jej wieku. Jest również bardzo nieskromna.

Prototyp

Ela opiera się na ciężarówce parowej Sentinel DG4. Na tej ciężarówce opiera się również Izabela.

Wygląd

Ela jest pomalowana na kolor bordowy ze złotymi i czarnymi paskami.

Występy

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Ela wystąpiła w:

Wydania Specjalne:

Seria Magazynów

W seri magazynów Ela wystąpiła w:

Ciekawostki

  • Ela jest jedyną postacią, która odważyła się znieważyć zawiadowcę przy innych i nie poniosła za to żadnych konsekwencji. Stało się tak dlatego, że Ela byłą jego pierwszą ciężarówką.
  • Model Eli z serii telewizyjnej znajduje się obecnie na wystawie w "Drayton Manor"
  • Stodoła, w której przez lata stała Ela to w rzeczywistości Hangar Tobika.
  • W polskiej wersji w odcinku Rejs Tomka, Ela ma na imię Elżbieta.

Marketing

Galeria

Pojazdy:
TymcioBerciaTadekWozy StrażackieGrzegorzKarolciaSmrodekPrzyjaciel SmrodkaJTK 62Traktor GospodarzaTraktor Willie'ego040 BMCFurgonetka PocztowaDżwig na GąsienicachWózki Widłowe
BogdanKolosElaMaszyny BudowlaneMadziaKamilFelekStraszne CiężarówkiCiężarówki RatunkoweCiężarówkiSamochód Grubego ZawiadowcyAutobusDźwigi na GąsienicachTraktor na GąsienicachTaksówkiSamochód Pani JoasiFurgonetka z PiekarniKaretkaCiężarówki TrzyosioweWywrotkaMaszyny z KamieniołomuSamochód Sir Roberta Norramby

Więcej z Fandomu

Losowa wiki