FANDOM

-Mogę to naprawić! | Kamuś

EdwardStrikesOut80
Edek i Nowy Dźwig

Edek i Nowy Dźwig (ang.Edward Strikes Out) - jest trzynastym odcinkiem serii dziesiątej.

Historia

Na wyspę przybywa nowy dźwig o imieniu Kamuś. Gdy Edek i Gabryś zauważają go w porcie od razu zaczynają się z niego naśmiewać. Póżniej Edek podczepia się do wagonów pełnych stalowych rur stojących w pobliżu nowego dźwigu. Kamuś próbuje się z nim zaprzyjażnić, ale Edek go ignoruje i wyrusza z portu nie wiedząc, że rury nie zostały odpowiednio zabezpieczone.

Podczas jazdy Edek myśli o Kamusiu i w ostatniej chwili zauważa semafor, wskazujący czerwone światło. Lokomotywa gwałtownie hamuje w wyniku czego rury spadają z jego wagonów, blokując główną linię. Hubcio przybywa z pomocą, ale rury są tak ciężkie, że może przenosić je tylko pojedynczo. Tymczasem przed zablokowanymi torami zatrzymują się Tomek i Emilka, ciągnący długi pociąg towarowy. Chwilę póżniej w rury uderza szybko pędzący Gabryś i wykoleja się.

Edek uświadamia sobie, że tylko Kamusiowu uda się szybko posprzątać bałagan. Wraca do portu i prosi go o pomoc, a ten się zgadza. Kamuś szybko ustawia Gabrysia z powrotem na torach, a następnie usuwa z torów wszystkie rury. Wtedy Edek i Gabryś zgodnie stwierdzają, że nowy dżwig jest naprawdę użyteczny. Wszyscy głośno wiwatują na cześć Kamusia.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Edek jest niegrzeczny dla Kamusia, ale Edek jest jedną z przyjaznych lokomotyw.
  • Hubcio przenosi rury pojedynczo, ale bez problemów podniósł znacznie cięższego Piotrusia w odcinku Hubcio na Ratunek
  • Gdy Hubcio mówi: "To mi zajmie dużo czasu!", jego oczy są ustawione pod złym kątem względem siebie.
  • Gdy Edek ciągnie Kamusia w dół wzgórza, ramię Kamusia unosi się i opada.
  • Emilka mówi, że nie lubi być cierpliwa, ale nauczyła się cierpliwości w odcinku Dorównać Gabrysiowi.
  • W jaki sposób Edek może pojechać do portu po Kamusia skoro tory są zablokowane rurami?
  • Gdy Hubcio przejeżdża pod mostem, z torów wydobywa się dym.
  • Załoga Edka powinna sprawdzić czy rury na wagonach są odpowiednio zabezpieczone.
  • Wagony Służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Edka, Wilusia i Benia.
  • Kamuś mówi Edkowi, że może mu pomóc z rurami, ale ten nie posiada silnika i sam nie może się ruszyć.
  • W zbliżeniu kamery wagon na węgiel Gabrysia jest wykolejony.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Piotruś ma na imię Piotrek, a Hubcio ma na imię Hipek, a Kamuś ma na imię Rysiek.

Galeria