FANDOM

-Szymek jest tylko wielkim, srebrnym chwalipiętą! | Gabryś

EdwardtheGreat70
Edek Wielki

Edek Wielki (ang.Edward the Great) - jest czternastym odcinkiem serii ósmej.

Fabuła

Na Wyspę Sodor przybywają Książę i Księżna Boxfordu. Ich prywatna lokomotywa Szymek ma zabrać ich do letniej posiadłości, a meble książęcej pary ma tam zabrac Edek. Lokomotywy dostrzegają szansę na wyścig. Szymek prowadzi przez większość wyścigu. Wkrótce srebrna lokomotywa zatrzymuje sie przy pastwisku gdyż książęca para chce sobie zrobić zdjecia w łonie natury. Czekając na nich Szymek zasypia, a Edek go wyprzedza. Gdy się budzi Edek jest już tuż przed metą. Stara się go dogonić ale jest już zbyt póżno. Edek po wygranej w wyścigu czuje się jak naprawdę uzyteczna lokomotywa.

Postacie

Miejsca

EdwardtheGreat27

Donald i Darek w usuniętej scenie

Ciekawostki

  • Fragment filmu z odcinka Gabryś i Szymek jest używany.
  • Gdy Książę i Księżna Boxfordu piją herbatę, na ścienie za nimi wiszą plakaty przedstawiające statki RMS Titanic i RMS Olimpic.
  • Fabuła tego odcinka jest podobna do bajki "Żółw i Zając". Tam zając zasypia podczas wyścigu i żółw go wyprzedza, a w tym odcinku Szymek zasypia i Edek go wyprzedza.
  • W usuniętej scenie z tego odcinka pojawili się Donald i Darek.

Niejasności

  • Gdy Henio mija Sylwka, ma dźwięk gwizdka Gabrysia.
  • Gdy Sylwek mija Henia, ma inny dżwiąk syreny.
  • Wagon z meblami jest dołączony do Edka, za nim ten został wybrany do ich dostarczenia.
  • Edek nie powinien mieć kłopotów z ciągnięciem jednego wagonu pełnego mebli.
  • Gabrysiowe Wzgórze znajduje się na wschód od stacji Wellsworth, a nie na zachód.
  • Gdy Szymek zatrzymuje się przy pastwisku, jego maszynista powinien poinformować o tym nastawniczego.
  • Narrator mówi, że Szymek nie usłyszał dzwoniącego dzwonkiem maszynisty, ale w jego kabinie nigdzie nie widać dzwonka.
  • W ostatniej scenie Szymek wyglada na zadowolonego, a powinien być smutny.
  • Gabryś w tym odcinku jest niegrzeczny dla Edka, ale w odcinku Bardzo Użyteczny Edek dostał nauczkę i nauczył się być dla niego miły.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki