Wikia

Wiki Tomek i Przyjaciele

Dzień Diesli

Komentarze15
1639stron na
tej wiki
DzienDiesliDVD
Dzień Diesli

Dzień Diesli (ang.Day of the Diesels) - jest filmem pełnometrażowym serialu Tomek i Przyjaciele.

FabułaEdytuj

Na jednym z gospodarstw na wyspie Sodor zapala się stara stodoła i wybucha pożar. Tomek i jego najlepszy przyjaciel Piotruś pomagają ludziom go ugasić lecz to niewiele pomaga. Po chwili zjawia się nowa lokomotywa z armatkami wodnymi o imieniu Basia dzięki, której ogień szybko zostaje ugaszony. Nowej lokomotywie kończy się jednak zapas wody w wyniku czego Tomek i Piotruś muszą zabrać ją do warsztatu. Na miejscu gruby zawiadowca dziękuje Basia za pomoc. Stwierdza też, że mimo wszystko na wyspie potrzebny jest wóz strażacki. Basia poleca mu Felka, z którym wcześniej pracowała.

Wkrótce Tomek zaczyna spędzać z Basią coraz więcej czasu w wyniku czego Piotruś zaczyna czuć się pominięty. Piotruś ma dostarczyć z portu do centrum ratowniczego wąż gasniczy dla Felka, a Diesel przekonuje go by po drodze wstąpił do warsztatu spalinowozów. Zielona lokomotywa ulega pokusie i jedzie we wskazane miejsce. W warsztacie czeka na niego Diesel 10 i pozostałe spalinowozy. Gdy Piotruś wspomina o swoim zadaniu, Diesel 10 mówi mu, że Ciach chętnie dostarczy wąż za niego. Wspomina też o tym, że warsztat spalinowozów potrzebuje odnowienia i ktoś musi o tym powiedzieć grubemu zawiadowcy. Dodaje też, że on sam nie może tego zrobić, gdyż Pan Szyneczka słucha tylko lokomotyw parowych. Piotruś obiecuje podstępnemu spalinowozowi, że poprosi Tomka by ten porozmawiał z zawiadowcą, gdyż ten zawsze go słucha.

Tymczasem na wyspę przybywa Felek i jedzie do warsztatu parowozów. Na miejscu wszyscy podziwiają nowy wóz strażacki, a Piotruś stara się powiedzieć Tomkowi o tym co powiedział mu Diesel 10. Tomek jednak mówi mu, że nie ma czasu by go wysłuchać, gdyż musi pokazać nowemu przyjacielowi całą wyspę. Piotruś się zasmuca i szybko ucieka.

Następnego dnia Piotruś znowu jedzie do warsztatu spalinowozó i zauważa, że spalinowozy nie mają tam żadnego dżwigu. Postanawia znależć Tomka, ale gdy przyjeżdża do warsztatu parowozów zauważa, że go tam nie ma. Piotruś opowiada Kamilowi wszystko o warsztacie i mówi, że gdyby tam pojechał to Diesel 10 nazwałby go bohaterem. Wtedy przyjeżdża Tomek i mówi przyjacielowi, że węża gaśniczego dla Felka wciąż nie ma. Piotruś znowu próbuje powiedzieć mu o tym, że warsztat spalinowozów potrzebuje odnowienia, ale ten go nie słucha, gdyż jest zajęty rozmową z Wiktorem. Wieczorem Piotruś wraca do Domkowa i zauważa, że Felek odpoczywa na jego miejscu. Jest mu tak przykro, że natychmiast odjeżdża do warsztau parowozów. Zabiera Kamila i zawozi go do warsztatu spalinowozów. Diesel 10 jest zadowolony, że jego warsztat ma nowy dżwig. Kamil pomaga oczyścić teren warsztatu ze złomu i starych części.

Diesel 10 pyta się Piotrusia czy ten powiedział Tomkowi o warsztacie spalinowozów. Ten odpowiada, że jeszcze nie, ale to zrobi. Diesel 10 sugeruje, że Piotruś powinien sprowadzić Tomka do jego warsztatu, a Piotruś niechętnie przystaje na ten pomysł i zostaje na noc w warsztacie spalinowozów.

Następnego dnia Piotruś przyjeżdża na stację Knapford gdzie spotyka Tomka. Niestety nie zamienia z nim ani jednego słowa, gdyż zjawia się Gabryś i mówi dwóm lokomotywom, że Kamil zniknął. Piotruś przyznaje się, że zabrał go do warsztatu spalinowozów i prosi Tomka by ten razem z nim tam pojechał. Tomek prosi go jednak by najpierw powiedział Wiktorowi gdzie jest Kamil.

Tymczasem Kamil beztrosko bawi się w warsztacie spalinowozów, aż zjawia się Diesel 10 i kładzie temu kres. Z kolei w warsztacie parowozów Piotruś opowiada wszystkim o prożbie Diesla 10. Wiktor postanawia znależć grubego zawiadowcę i mu o wszystkim opowiedzieć.

Piotruś jedzie do warsztatu spalinowozów i mówi Dieslowi 10, że Tomek już wkrótce do niego przyjedzie, a Wiktor opuścił warsztat parowoców. Diesel wpada na pomysł by skorzystać z okazji i przejąć warsztat parowozów w celu zmuszenia grubego zawiadowcy do wysłuchania jego prożby. Piotruś zgadza się zaprowadzić lokomotywy spalinowe do warsztatu dla parowozów. Wtedy pojawia się Tomek, a Diesel 10 mówi mu, że Trach i Ciach zajmą się nim. Dwie lokomotywy spalinowe zamykają Tomka i Kamila w starym hangarze.

Piotruś i drużyna spalinowozów z Dieslem 10 na czele jedzie do warsztatu parowozów i przejmuje nad nim kontrolę. Diesel 10 przyznaje się, że oszukał Piotrusia i wcale nie zamierza oddać warsztatu parowozom. Spalinowozy szybko przejmują maszyny, obrotnicę i podnośniki. Piotruś szybko wraca do warsztatu spalinowozów by pomóc Tomkowi. Zauważa, że w głównym budynku warsztatu wybuchł pożar. Szybko jedzie do centrum ratowniczego i prosi Basię oraz Felka o pomoc. Basia przypomina jednak, że Felek wciąż nie dostał swojego węża gaśniczego. Piotruś uświadamia sobie, że Diesel 10 go oszukał i, że wąż musi być gdzieś w warsztacie spalinowozów. Dwie lokomotywy i wóz strażacki natychmiast tam jadą.

Piotruś zauważa Tracha i Ciacha oraz uwięzionych w starym hangarze Tomka i Kamila. Lokomotywa i dżwig zostają uwolnieni, a Piotruś pyta się gdzie spalinowozy ukryły wąż. Ciach przyznaje, że kazał go wyrzucić do śmieci. Basia i Felek szybko go znajdują i postanawiają jak najszybciej ugasić pożar.

Basia i Felek gaszą pożar, a warsztat spalinowozów zostaje uratowany. Tomek, Piotruś i pozostałe lokomotywy parowe postanawiają wrócić do warsztatu parowozów i uwolnić go z rąk lokomotyw spalinowych. Po rozmowie z zawiadowcą, Diesel 10 i inne spalinowozy opuszczają teren warsztatu, a zawiadowca mówi im, że ich warsztat zostanie odnowiony. Dodaje, że planował to już od dawna.

Wkrótce dzięki ciężkiej, wspólnej pracy lokomotywy parowych i spalinowych, warsztat spalinowozó zostaje odnowiony. Gruby zawiadowca na uroczystym otwarciu mówi swoim lokomotywom, że czasami na niektóre rzeczy warto czekać i, że nowy warsztat jest wyjątkowy gdyż powstał dzięki wspólnej pracy wszystkich lokomotyw. Na koniec dodaje, że jest bardzo dumny zarówno z lokomotyw parowych, jak i spalinowych.

PostacieEdytuj

MiejscaEdytuj

Głosu UżyczyliEdytuj

Wersja angielska:

Wersja amerykańska:

Wersja polska:

PiosenkiEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • To jest jedyny film pełnometrażowy, którego głównym bohaterem nie jest Tomek. Jest nim Piotruś.
  • W Wielkiej Brytanii, w Stanach Zjednoczonych i w Polsce film ten miał premierę po serii piętnastej mimo, że jego akcja toczy się bezpośrednio przed wydarzeniami z serii piętnastej.

NiejasnościEdytuj

  • Gdy Piotruś przyjeżdża do warsztatu parowozów, w którym czekają już Tomek i Basia widać, że jego koła poruszają się wolniej niż on sam.
  • Gdy Piotruś wyjeżdża nocą z warsztatu zabierając ze sobą Kamila widać, że wagon platformowy na, którym stoi dżwig zachodzi za Piotrusia.
  • Spalinowozy bez pomocy ludzi nie powinny być wstanie przejąć kontroli nad maszynami w warsztacie.
  • Warsztat powinien funkcjonować nawet pod nieobecność Wiktora.
  • Piotruś pyta się Tracha gdzie jest wąż gaśniczy mimo, że został on schowany przez Ciacha.
  • Lokomotywy parowe po zajęciu warsztatu przez spalinowozy, wjeżdżają do niego jednocześnie co jest niemożliwe, gdyż przed budynkiem stoi obrotnica mogąca pomieścić tylko jedną lokomotywę.
  • Tomek i Piotruś nie mówią innym lokomotywom parowym o tym, że lokomotywy spalinowe zajęły ich warsztat, więc skąd one to wiedzą?
  • Gdy lokomotywy parowe jadą razem by uratować swój warsztat, jadą wszystkimi torami linii głównej w jednym kierunku, co jest bardzo niebezpieczne dla lokomotyw jadących w przeciwnym kierunku.
  • Gdy Piotruś wjeżdża do tunelu, jego lampa automatycznie się zapala co jest niemożliwe.
  • W maszynowni znajduje się obrotnica, która może przenosić lokomotywy na wyższy poziom budynku. W rzeczywistości takiej obrotnicy nie da się zbudować.
  • Gdy narrator mówi "Piotruś posmutniał!", w tle widać oddalających się Tomka i Basię. W pewnym momencie widać, że Basia zachodzi na Tomka.
  • Wagon służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Piotrusia.
  • Nie ma żadnej wzmianki o tym jak Kamil wjechał na wagon platformowy Piotrusia.
  • Gabryś przyjeżdża na stację Knapford i mówi innym lokomotywom, że Kamil zaginął. Na torze przed nim stoi Tomek, który chwilę póżniej wyjeżdża ze stacji jadąc do przodu. Jeśli Gabryś stoi przed nim, to Tomek nie może wyjechać ze stacji jadąc do przodu.
  • W polskiej wersji filmy podczas rozmowy z Piotrusiem i Basią przed warsztatem parowozów Tomek mówi: "Diesle są przebiegłe!", jednak póżniej Tomek w myślach Piotrusia, który przypomina sobie tę rozmowę mówi: "Diesle są podstępne!".
  • W polskiej wersji filmu Diesel 10 jest błędnie określony jako Diesel 5.
  • W polskiej wersji filmu Bartek ma na imię Bert, a Sylwek ma na imię Bosman.

OkładkiEdytuj

GaleriaEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki