FANDOM

-Jego wysokości to by się nie podobało! | Książę

Granpuff31
Dziadek

Dziadek (ang.Granpuff) - jest pierwszym odcinkiem serii czwartej.

Fabuła

Pewnej zimowej nocy Piotruś, Tobik i Kaczor nie mogą zasnąć. Tomek postanawia im opowiedzieć pewną historię.

Dawno temu były sobie trzy małe lokomotywy o imionach Książę, Sokół i Stanek, które mieszkały i pracowały na pewnej małej kolei. Najstarszy z nich, czyli Książę, który otrzymał swoje imię po księciu wyspy Sodor, z dumą opiekował się dwoma pozostałymi. Sokół i Stanek obrażali Księcia nazywając go dziadkiem, ale przestali mu dokuczać gdy ten opowiedział im o tym jak nieużyteczna lokomotywa o imieniu Smarek została przerobiona na prądnice. Po wysłuchaniu tej opowieści młode lokomotywy zmieniły swoje postępowanie i wszystkie trzy lokomotywy pracowały zgodnie przez wiele lat. Jednak nadeszły ciężkie czasy i pewnego dnia ich kolej została zamknięta. Sokół i Stanek trafili do pracy na innej kolei. Księcia z kolei nikt nie chciał kupić, gdyż ten był już stary. Został zamknięty w starym hangarze, który szybko został przykryty ziemią i porośnięty krzewami.

Piotruś przypomina Tomkowi, że miał opowiedzieć historię ze szczęśliwym zakończeniem. Niebieska lokomotywa zapewnia go, że opowie dalszą część historii innym razem.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Ten odcinek opiera się na opowieści z "Railway Series" pod tym samym tytułem.

Niejasności

  • Gdy Sokół i Stanek przejeżdżają z wagonami obok Księcia a następnie zderzają się, w tle zmienia się oświetlenie co wskazuje na to, że film w tym miejscu był cięty.
  • Gdy Książę rozmawia ze Smarkiem, w tle słychać dżwięk łańcuchów.
  • Radek w kilku scenach ma dżwięk gwizdku Sławka.
  • Książę w kilku scenach ma dżwięk gwizdku Sokoła.
  • Książę powinien być przewożony na platformie osobno ze swoim wagonem na węgiel.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Kaczor ma na imię Kaczorek.
  • Radek i Sławek pojawiają się w tle mimio że pracują na innej koleji.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki