FANDOM

TheWaySheDoesIt100
Dorotka i Aktorzy

Dorotka i Aktorzy (ang.The Way She Does It) - jest dziesiątym odcinkiem serii dwudziestej.

Fabuła

Pewnego dnia zawiadowca prosi Dorotkę aby następnego dnia zabrała ważnych pasażerów na stację Harwick. Pasażerami tymi mają być aktorzy. Dorotka jest podekscytowana i chwali się innym lokomotywom. Nie może spać w nocy. 

Następnego dnia Dorotka jedzie po aktorów na stację Knapford. Ma oprócz tego zabrać zwykłych pasażerów. Po drodze na kolejnych stacjach odmawia im wejścia na jej pokład. Gdy dojeżdża na stację Knapford, czeka na waznych pasażerów. Jest zdziwiona, gdyż okazują się nimi mężczyzna w kapeluszu i kobieta z walizką. Czuje się zawiedziona. Nagle Stefek próbuje dołączyć do Dorotki wagon z rzeczami należącymi do aktorów. Dorotka ucieka, gdyż nie lubi ciągnąć wagonów towarowych. Stefek nie jedzie za nią, gdyż wie, że wkrótce wyładuje mu się akumulator. 

Dorotka jedzie w stronę stacji Harwick/. Jest tak zawiedziona, że nie zabiera ze stacji kolejnych pasażerów. Gdy dojeżdża do celu, jej ważni pasażerowie są zdziwieni, że na peronie nikt na nich nie czeka. Wyjaśniają Dorotce, że mieli urządzić dla dzieci teatrzyk kukiełkowy. Mówią jej też, że wszystkie potrzebne rekwizyty, oprócz marionetek, które kobieta trzymała w walizce, były w wagonie, który Dorotka zostawiła na stacji Knapford. Dorotka czuje się głupio.

Nagle na stację wjeżdża Bercia, która przywozi wszystkie dzieci, które Dorotka zostawiła na stacjach. Wraz z nią zjawia się też Pan Szyneczka. Dorotka przeprasza i przyznaje się do swojej winy. Ponieważ rekwizyty potrzebne do przedstawienia zostały na stacji Knapford, Dorotka proponuje aby aktorzy wykorzystali jedno z jej okien. Pokaz odnosi ogromny sukces.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Galeria