FANDOM

 -Czy oni chcą żebym to ciągnęła? | Dorotka

Daisy16
Dorotka

Dorotka (ang.Daisy) - jest dziewiętnastym odcinkiem serii drugiej.

Fabuła

Do pracy na kolei przybywa nowa lokomotywa spalinowa o imieniu Dorotka, która zawsze na wszystko narzeka. Piotruś pyta się zawiadowcy czy zostanie ona odesłana do domu po powrocie Tomka z warsztatu, a ten odpowiada, że to zależy od tego jak będzie pracowała. Piotruś i Tobik postanawiają pokazać Dorotce nowe miejsce pracy i postarać się by czuła się dobrze.

Piotruś i Tobik pokazują Dorotce hangar dla lokomotyw. Ta stwierdza, że jest on dla niej zbyt brudny i śmierdzący. Następnie Piotruś i Tobik pokazjują jej hangar dla wagonów. Tam Dorotka obraża Anię, Klarę i Hanię nazywając je złomem.

Następnego dnia Dorotka jest dla odmiany w dobrym nastroju. Jedzie na stację by odebrać swoich pasażerów. Na miejscu dowiaduje się o tym, że nie tylko będzie przewozić pasażerów ale także rozwozić mleko. Dorotka nie chcąc tego robić okłamuje kierownika stacji, że jej mechanik zabronił jej ciagnąć wagony towarowe. Kieorwnik stacji nie chciał jej wierzyć, ale po rozmowie z pasażerami zgodził się odłączyć od Dorotki cysternę z mlekiem. Dorotka postanawia, że będzie robiła tylko to co będzie jej się chciało.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy Dorotka wyjeżdża ze stacji Elsbridge widać, że porusza się bez maszynisty.
  • Gdy Piotruś, Tobik i Dorotka wyjeżdżają ze stacji Elsbridge, oczy Tobika nagle przesuwają się w prawo.
  • Gdy Piotruś, Tobik i Dorotka wyjeżdżają z hangaru dla lokomotyw, na bocznicy obok stoi wagon dla robotników, ale chwilę póżniej wagon ten znika.
  • Gdy Dorotka obraża Anię, Klarę i Hanię, Piotruś i Tobik wyglądają na zadowolonych.
  • Gdy Dorotka się trzęsie, w oknie jej kabiny odbija się wyposażenie studia.
  • Gdy Dorotka wyjeżdża z hangaru, Tobik jeszcze śpi, a ten chwilę póżniej podłącza do Dorotki wagon.
  • Gdy manewrowy odłącza od Dorotki wagon w oknie kabiny Dorotki widać zielony przewód.
  • Gdy Piotruś śpi; jego twarz jest ustawiona krzywo.
  • Kilku pasażerów na stacji Elsbridge jest przyczepionych do peronu za pomocą plasteliny.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Piotruś ma na imię Piotrek, a Hania ma na imię Halinka.
  • Gdy Dorotka wyjeżdża z hangaru dla lokomotyw narrator mówi że zagwizdała ale dorotka jest wagone spalinowym i nie ma gwizdka

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki