FANDOM

-Proszę Pana? Czy ona sobie pojedzie kiedy Tomek do nas wróci? | Piotruś, Dorotka, Seria 2

DorotkaCGI
Dorotka
  • Numer: D1
  • Klasa: BR Class 101
  • Konstruktor: Metro-Cammell
  • Budowniczy: Washwood Heath
  • Konfiguracja: Bo-Bo
  • Przybyła na Wyspę Sodor: 1961r.

Dorotka (ang.Daisy) - jest wagonem spalinowym.

Historia w Railway Series

LOKOMOTYWY Z LINII BOCZNEJ:

Dorotka została wysłana do pracy na kolei North Western Railway gdy Tomek w 1961 roku trafił do warsztatu po tym jak uderzając w ścianę domu uszkodził swoje zderzaki. Dorotka nie chciała mieszkać w hangarze na stacji Ffarquhar, gdyż uznała, że jest on dla niej zbyt brudny oraz obraziła Anię, Klarę i Hanię. Następnie nie chciała ciągnąć pociagu towarowego, gdyż stwierdziła że ma bardzo czułe resory i ciągnięcie ciężkich wagonów żle wpływa na jej skręty. Póżniej Dorotka śmiała się z osłoniętych kół Tobika. Stwierdziła ona, że potrafi przepędzić każde zwierzę, które stanie jej na drodze. To przekonanie wkrótce okazało się fałszywe, gdyż uciekła przed stojącym na torach bykiem. Póżniej Pan Szyneczka stwierdził, że Dorotka jest bardzo leniwa i chciał ją odesłać do domu, ale dał jej drugą szansę po tym jak ta ciężko pracowała po wypadku Piotrusia. Wtedy Dorotka zmieniła się i zgodziła się ciągnąć pociągi towarowe.

STEFCIO, DZWONKOWA LOKOMOTYWA:

Piotruś uznał Dorotkę za naprawdę przyjazną lokomotywę spalinową. W tym samym czasie Darek stwierdził, że nie wszystkie lokomotywy spalinowe są złe.

ODWAŻNE LOKOMOTYWY:

Marta poprosiła Dorotkę o radę jak udowodnić Tobikowi, że jej pomysły są dobre. Nie było to jednak dobre posunięcie, gdyż Dorotka nic nie wiedziała o ciągnięciu pociągów towarowych.

TOMEK WRACA DO DOMU:

Dorotka przechwalała się przed Tomkiem, że nie boi się śniegu. Zmieniła jednak zdanie po tym jak wjechała w zaspę śnieżną podczas gdy Tomek przebywał w warsztacie.

Gdy Tomek wrócił z warsztatu, Dorotka miała ciągnąć pociąg osobowy ze specjalnymi gośćmi, którzy przybylli na uroczystość, która miała się odbyć na stacji Knapford.

WILBERT, LEŚNA LOKOMOTYWA:

Dorotka wraz z Tomkiem, Piotrusiem i Tobikiem poznała nową lokomotywę o imieniu Wilbert.

TOMEK I LOKOMOTYWY GRUBEGO ZAWIADOWCY:

Dorotka została przeniesiona do pracy na głównej linii po tym jak tory prowadzące na stację Dryaw zostały podmyte przez długo padający deszcz. Przez ten czas przewoziła pasażerów z lotniska na stację Knapford. Póżniej gdy Henio był chory, Dorotka bezskutecznie próbowała go pocieszyć.

TOMEK I VICTORIA:

Dorotka dokuczała Piotrusiowi gdy ten miał kłopoty z wjazdem na wzgórze, którego tory były pokryte suchą trawą i sianem. Przestała mu jednak dokuczać gdy sama znalazła się dokładnie w takiej samej sytuacji.

Historia w serii telewizyjnej

Dorotka przyjechała wraz z innymi lokomotywami spalinowymi na spotkanie z lokomotywami parowymi. Lokomotywy parowe i spalinowe, które były wówczas skłócone, doszły do wzniosku, że muszą pracować razem. Dorotka pomogła Tobikowi odebrać robotników, którzy mieli naprawić Wiszący Most

Obecnie Dorotka wraz z Rysiem pracuje na linii w Harwick, a jej zajęciem jest wożenie pasażerów.

W serii dwudziestej Dorotka otrzymała zadanie pracy na linii Tomka, gdy ten został wysłany do pracy w kamieniołomie. Nie chciała ciągnąć Ani i Klary, a w dodatku je obraziła. Pierwsze dnia Dorotka sama obsługiwała linię Tomka bez pomocy jego wagonów. Ania i Klara postanowiły się na niej zemścić. Gdy Dorotka następnego dnia zabrała je ze sobą, te wmówiły jej, że wydaje dziwne dźwięki podczas jazdy. Dorotka się przestraszyła i porzuciła swoją pracę, a Anię i Klarę zostawiła na stacji Maithwaite. Zawiadowca skarcił ją, a także Anię i Klarę za ich kłamstwo. Następnego dnia wysłał Dorotkę z powrotem do pracy na jej linii. 

Następnie Dorotka stała się bardziej leniowa niż zwykle. Podstępem zmusiła Rysia aby ten wykonał za nią wszystkie jej zadania. W efekcie Rysio się zmęczył i zaczął popełniać błędy. Po rozmowie z zawiadowcą, Dorotka zrozumiała swój błąd i postanowiła już zawsze sama wykonywać swoje zadania. Jakiś czas później Dorotka wykoleiła się, próbując uniknąć zderzenia ze stojącym na torach bykiem. Z pomocą przybyli jej Jerome i Judy.

Charakter

Dorotka początkowo była leniwa, niecierpliwa i uparta, ale póżniej zmieniła swoje postępowanie.

Prototyp

Dorotka jest oparta na wagonie spalinowym BR Metro-Cammell DMU Class 101/102.

Wygląd

Dorotka jest pomalowana na kolor zielony z żółtą podszewka i żółtymi paskami. Ma na twarzy makijaż składający się z długich rzęs, czerwonej szminki na ustach i niebieskiego cienia na powiekach.

W Railway Series twarz Dorotka ma zieloną twarz, a w serii telewizyjnej szarą.

Występy

Railway Series

W Railway Series Dorotka wystąpiła w:

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Dorotka wystąpiła w:

Wydania Specjalne:

Seria Magazynów

W serii magazynów Dorotka wystąpiła w:

Głosu Użyczyli

Ciekawostki

  • Dorotka i Flora są jedynymi lokomotywami w serii telewizyjnej, która mają makijaż na twarzy.
  • W polskiej wersji przez całą serię czwartą Dorotka ma na imię Stokrotka.
  • Twarz Dorotki to w rzeczywistości twarz Bogusia z dodanym makijażem.

Marketing

Galeria

Lokomotywy:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki