FANDOM

-Jestem naprawdę leniwą lokomotywą! | Denis, Wolny Dzień Tomka, Seria 9

Thomas'DayOff15
Denis
  • Numer: 11001
  • Konstruktor: O.V.S. Bullied
  • Budowniczy: Ashford Works
  • Konfiguracja: 0-6-0
  • Prędkość Maksymalna: 75km/h

Denis (ang.Dennis) - jest leniwą lokomotywą spalinową. 

Historia

Gdy Denis przybył na wyspę, jego pierwszym zadaniem było dostarczenie do szkoły nowych dachówek do naprawy dziurawego dachu. Nie chciał ciągnąć ciężkich wagonów, dlatego udawał, że się zepsuł by wzbudzić współczucie Tomka licząc na to, że ten zabierze wagony z dachówkami do szkoły za niego. Póżniej Denis chcąc uciec od pracy zaczął jechać tyłem w wyniku czego wykoleił się. Gdy Tomek go odnalazł, Denis przyznał się, że go wykorzystał i jeszcze raz poprosił go pomoc. Tomek wciągnął spalinowoza na tory i pomógł mu dojechać do szkoły. Wtedy Denis stwierdził, że lepiej jest być naprawdę użyteczną lokomotywą niż naprawdę leniwą.

Charakter

Denis jest bardzo leniwym spalinowozem, który stara się wykorzystywać innych. Zawsze ma wymówki by nie pracować, ale jego kłamstwa zwykle szybko wychodzą na jaw. Wtedy mówi, że jest mu bardzo przykro i przeprasza okłamaną przez siebie lokomotywę, ale póżniej znowu szuka sposobu by nie pracować.

Prototyp

Denis opiera się na lokomotywie spalinowej Bulleid Diesel No.11001 o konfiguracji 0-6-0 zbudowanej w 1949 roku. Lokomotywa ta została oddana na złom w 1959r. Na tej lokomotywie opiera się również Norman.

Wygląd

Denis jest pomalowany na kolor szary. Ma ciemno szare koła i czerwone uchwyty na bufory.

Występy

W serii telewizyjnej Denis wystąpił w:

Wydania Specjalne:

Ciekawostki

  • Ma brata bliźniaka o imieniu Norman. Jest to jednak nie możliwe ponieważ lokomotywa na której obydwaj się opierają została wyprodukowana tylko w jednym egzemplarzu

Marketing

Galeria

Lokomotywy: