FANDOM

-Piotrusiu, nie uwierzysz kto przyjechał na naszą wyspę na Święta! | Tomek

LongLostFriend64
Dawny Przyjaciel

Dawny Przyjaciel (ang.Long Lost Friend) - jest siedemnastym odcinkiem serii osiemnastej.

Fabuła

Tuż przed Świętami Bożego Narodzenia, w porcie jest dużo pracy. Karolek wyładowuje ze statku coś ciężkiego. Tą ciężką rzeczą okazuje się Gator, który przybył na wyspę Sodor z wizytą. Sylwek cieszy się na widok Gatora, ale wie, że Piotruś ucieszy się jeszcze bardziej na wieść o tym, że jego stary przyjaciel powrócił na wyspę. Gator ma dostarczyć ładunek soli, ale nikt nie wie gdzie, gdyż kartka, na której widniało miejsce dostawy, zmokła i stała się nieczytelna. Kierownik portu każe zabrać ładunek soli do kamieniołomu pod niebieską górą. Przed wyruszeniem w drogę, Gator prosi Sylwka, aby powiedział o jego przyjeździe Piotrusiowi.

Gator spotyka Tomka, który jest zaskoczony na jego widok. Prosi go aby powiedział o jego wizycie Piotrusiowi. Tomek się zgadza. Przyjeżdża na bocznicę, gdzie Piotruś przetacza wagony. Mówi mu o przybyciu Gatora. Piotruś jest szczęśliwy i stwierdza, że wizyta starego przyjaciela to idealny prezent na Święta. Piotruś pyta się Tomka gdzie jest Gator, a ten mówi mu, że pojechał z ładunkiem soli do kamieniołomu. Piotruś postanawia tam pojechać.

Tymczasem Gator dostarcza sól. Prosi Oskara aby ten powiedział Piotrusiowi o jego wizycie. Nagle maszynista Gatora mówi swojej lokomotywie, że zaszła pomyłka i, że sól nie miała trafić do kamieniołomu. Dodaje, że pewnie była ona przeznaczona dla warsztatu. Gator postanawia tam pojechać. Gdy Gator wyjeżdża z kamieniołomu, przyjeżdża tam Piotruś. Mija się z Gatorem i go nie zauważa. Oskar mówi mu, że jego stary przyjaciel pojechał do warsztatu. Piotruś tam jedzie.

Gator przyjeżdża do warsztatu. Tam okazuje się, że sól nie była dla niego przeznaczona. Jeden z robotników mówi, że sól może być potrzebna na stacji Knapford, gdyż zimą są tam bardzo śliskie perony. Gator postanawia tam pojechać. Gdy wyjeżdża z warsztatu, mija się ponownie z Piotrusiem i go nie zauważa. Piotruś dowiaduje się od Wiktora, że Gator u niego był, ale już pojechał. Zaczyna się zastanawiać jak to się stało, że wszyscy widzieli już Gatora tylko nie on. Dochodzi do wniosku, że jego przyjaciel o nim zapomniał.

Na stacji Knapford Gator spotyka Tomka, który mówi mu, że Piotruś go szuka. Wkrótce na stację przychodzi zawiadowca, który pyta się Gatora dlaczego przywiózł sól na stację Knapford. Maszynista Gatora pokazuje zawiadowcy nieczytelną kartkę z miejscem dostawy. Zawiadowca stwierdza, że sól miała trafić do portu. Gator szybko tam jedzie. Piotruś go zauważa i stwierdza, że Gator nie chce się z nim widzieć, gdyż przed nim ucieka. Tomek wyjaśnia mu, że się myli. Mówi mu też, że Gator jedzie do portu. 

Gdy Piotruś przyjeżdża do portu, pojawia się mgła. Zauważa na morzu odpływający statek. Jest przekonany, że Gator opuścił wyspę. Wpada w panikę w wyniku czego uderza w pociąg z ładunkiem soli. Worki z solą wypadają z wagonów. Piotruś zauważa, że Gator wcale nie opuścił wyspy. Gator żartuje mówiąc mu, że zostanie na wyspie dopóki nie zostanie oczyszczony z soli. Piotruś stwierdza, że spędzi wspaniałe Święta ze swoim starym przyjacielem.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy Tomek przebywa na bocznicy manewrowej, ciągnie inny wagon służbowy.
  • Na stacji Knapford brakuje buforów na końcu torów przy drugim i trzeciem peronie.
  • W pierwszej scenie pokazującej kamieniołom, Radek i Piotruś Sam ciągną normalnotorowe wagony.
  • W pierwszej scenie pokazującej kamieniołom, tory wąskotorowe, prowadzące na jego górną część, są wtopione w podłoże.
  • Gdy kierownik portu każe zabrać Gatorowi sól do kamieniołomu, nie daje maszyniście Gatora kartki z danymi dostawy, ale w kamieniołomie maszynista ma tę kartkę.
  • Gator ciagnął trzy wagony z solą, ale po zderzeniu z Piotrusiem, widać, że ciągnął cztery.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Sylwek ma na imię Bosman.

Galeria