FANDOM

  -To mi wygląda na dobre miejsce na przygodę! | Damian

DuncanAndTheOldMine65
Damian i Stara Kopalnia

Damian i Stara Kopalnia (ang.Duncan and the Old Mine) - jest dwudziestym odcinkiem serii dziewiątej.

Fabuła

Jest lato i Damian ma zabrać gości na wycieczkę do skalnych jaskiń, ale Pan Patyczek przynosi złe wieści. Maszyny w głównej kopalni zepsuły się, a Pan Szyneczka potrzebuje węgla. Dlatego chudy zawiadowca nakazuje Damianowi i Rudikowi dostarczenie węgla do Przesiadkówka, gdzie odbierze go Tomek. Gości z kolei do jaskiń ma zabrac Bercia. W drodze do kopalni Damian zauważa stare tory znikające w krzakach i zaroślach. Rudik mówi mu, że mają ważne zadanie do wykonania, ale ten chcąc przeżyć przygodę wjeżdża na stare tory, które jak się okazuje prowadzą do starej kopalni. Gdy Damian do niej wjeżdża, ziemia i kamienie spadają na tory zanim blokując mu drogę. Jadąc w głąb kopalni nagle w coś uderza i słyszy pisk. Myśli, że uderzył w bufory, jednak te okazują się starymi wagonami pełnymi węgla. Damian pchając je jedzie przed siebie i znajduje wyjście, gdzie czeka już na niego Rudik. Chwali się mu, że przeżył przygodę, a ponadto znalazł potrzebny węgiel. W Przesiadkówku Pan Patyczek cieszy się ze znaleziska Damiana, ale mówi mu też, że to co zrobił było nieodpowiedzialne.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy wagony zatrzymują się przed zabitym deskami wyjściem z kopalni, w tle widać cień członka ekipy.
  • Gdy Damian napotyka rozjazd, zjeżdża na tor prowadzący do kopalni. Chwilę póżniej przez rozjazd przejeżdża Rudik w przeciwnym kierunku mimo, że nastawniczy nie przestawił zwrotnicy.
  • Gdy Rudik i Damian wjeżdżają do Przesiadkówka, pierwszy wagon za Rudikiem jest wykolejony.
  • Stara kopalnia powinna mieć tylko jedno wejście, a nie dwa z dwóch stron.
  • Wagon Służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Rudika.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki