FANDOM

-Teraz wszyscy się dowiedzą jaki byłem niemądry! | Damian, Tańczący Damian, Seria 4

DamianCGI.png
Damian
  • Numer: 6
  • Budowniczy: Andrew Barclay i Co. Ltd.
  • Konstruktor: Andrew Barclay
  • Konfiguracja: 0-4-0WT
  • Przybył na Wyspę Sodor: 1958r.

Damian (ang.Duncan) - jest żółtą lokomotywą wąskotorową, która trafiła do pracy na kolei Skarloey Railway po tym jak Piotruś Sam miał wypadek w kamieniołomie.

Historia

Damian został zbudowany przez Andrewa Barcley w Kilmarnock. Początkowo pracował w małej fabryce w Szkocji. W 1958 roku Damian przybył na wyspę Sodor do pracy na kolei wąskotorowej Skarloey Railway  po tym jak Piotruś Sam miał wypadek w kamieniołomie. Początkowo Damian był bardzo niegrzeczny, a zwłaszcza po tym jak wykoleił się jadąc nieostrożnie po starych torach. Z pomocą przybył mu wtedy Rudik, którego nie lubił.

W 1962 roku Damian był zły o to, że nie został wypolerowany. Postanowił zatrzymać się na wiadukcie i tak też zrobił. Sławek opowiedział mu wtedy historię, o tym jak jego przyjaciel Radek pokazał wszystkim, że jest użyteczny. Wtedy Damian zmienił swoje postępowanie i obecnie jest uważany za użyteczną lokomotywę.

Obecnie Damian przebywa na kolei Talyllyn Railway gdzie jest naprawiany. Jego pracę na kolei wąskotorowej Skarloey Railway wykonuje za niego Pan Handel.

Charakter

W serii czwartej Damian jest uparty i niecierpliwy. Od serii szóstej robi wszystko by mówić innym lokomotywom co mają robić. Stara się zmusić je do szybszego wykonywania pracy i uważa się za lepszego od innych. W dalszym ciągu nie zwraca uwagi na ostrzeżenia Rudika. Lubi również rywalizować z innymi lokomotywami, a zwłaszcza z Kubą. Gdy już raz dostanie nauczkę bardzo szybko o niej zapomina.

Prototyp

Damian opiera się na lokomotywie wąskotorowej z kolei Talyllyn Railway o nazwie Douglas.

Wygląd

W Railway Series Damian jest pomalowany na kolor czerwony z niebieską i żółtą podszewką. W serii telewizyjnej jest pomalowany na kolor brązowy ze złotą i czarną podszewką.

Występy

Railway Series

W Railway Series Damian wystąpił w:

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Damian wystąpił w:

Wydania Specjalne:

Seria Magazynów

W serii magazynów Damian wystąpił w :

Głosu Użyczyli

Ciekawostki

Marketing

Galeria

Skarloey Railway
SławekRadekPan HandelPiotruś SamRudikDamianIvo HughKsiążęFred
BertoldMocny MaciekFrycekŁukaszProtek

Więcej z Fandomu

Losowa wiki