FANDOM

-Powinienem poczekać aż przykryją książki i nie powinienem jechać tym zepsutym torem! | Tomek

TimeForaStory52
Czytanie Bajek

Czytanie Bajek (ang.Time For a Story) - jest dziewiątym odcinkiem serii trzynastej.

Fabuła

W bibliotece ma się odbyć dzień czytania bajek dla dzieci. Tomek ma odebrać wagony pełne książek ze stacji Maithwaite i zabrać je do biblioteki. Jest tak podekscytowany, że wyjeżdża ze stacji za nim książki zostają przykryte przez kierownika. Po drodze lokomotywa zauważa na swoich torach semafor wskazujący czerwone światło. Nie chce się śpóżnić do biblioteki więc postanawia pojechać innym torem. Jednak okazuje się, że tory po których jedzie są bardzo nierówne. Jedzie coraz szybciej i wkrótce wagony wykolejają się, a książki lądują na polu gospodarza.

Tomek wpada na pewien pomysł. Decuduje się nie zabierać książek do dzieci, tylko dzieci do leżących na polu książek. Wkrótce zabiera Anię i Klarę i jedzie po dzieci i ich nauczycielkę. Szybko zawozi ich na pole i słucha jak nauczycielka opowiada dzieciom opowieść o chłopcu, który nie lubił czekać.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Gdy Gabryś ciągnie express, jego wagon z hamulcem jest żle ustawiony.
  • Gdy Tomek wyjeżdża z hangaru, obrotnica na której się obraca porusza się zbyt szybko.
  • Gdy Tomek po raz pierwszy zauważa wagony z książkami, stoją one na torze przy peronie przeciwnym do budynku stacji Maithwaite, ale póżniej stoją one przy peronie z budynkiem stacji.
  • Książki powinny być przewożone w zamkniętych wagonach towarowych, a nie w otwartych.
  • Tomek powinien poprosić Gospodarza Macieja o zgodę na urządzenie dnia czytania bajek na jego polu.
  • Maszynista Tomka nie powinien pozwolić Tomkowi jechać szybko po nierównych tarach.
  • Nauczycielka czytania dzieciom książkę nawet nie patrząc na jej strony.
  • Robotnicy powinny umieścić znak o remoncie torów na bocznicy przed rozjazdem.
  • Wagony z książkami podskakują nawet wtedy gdy Tomek jedzie po torach, które nie są uszkodzone.
  • Kartki książki, którą nauczycielka czyta dzieciom są puste.
  • Sposób w jaki wykoleiły się wagony z książkami jest nierealny.
  • Znak ostrzegający lokomotywy przed remontem torów to w rzeczywistości znak ostrzegający samochody przed robotami drogowymi na drogach.
  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Tomka, Edka, Henia i Tobika.
  • W polskiej wersji przed cały ten odcinek Gospodarz Maciej jest określony jako farmer.

Galeria