FANDOM

Redsvs.Blues52
Czerwoni i Niebiescy

Czerwoni i Niebiescy (ang.Reds vs. Blues) - jest siedemnastym odcinkiem serii dziewiętnastej.

Fabuła

Pewnegoa dnia drużyna Sodor United ma zagrać mecz z drużyną z Barrow. Zawiadowca ma być sędzią. Każe Tomkowi i Kubie zabrać na boisko w Dryaw wielu pasażerów. Podkreślna, że muszą ze sobą współpracować. Początkowo dwie lokomotywy pracują razem zgodnie. Gdy Tomek i Kuba odbierają kibiców, miłośnicy drużyny z wyspy Sodor, która ma niebieskie barwy, wsiadają do pociągu Tomka, a kibice drużyny z Barrow, która ma czerwone barwy, wsiadają do wagonów Kuby. Tomek i Kuba chcą sprawdzić, która drużyna jest lepsza. Ania i Klara przypominają im, że mieli współpracować.

Po dowiezieniu pierwszych kibiców, Tomek i Kuba wożą kolejnych przez cały dzień. Kuba odbiera miłośników drużyny z lądu z Brendam, a Tomek kibiców drużyny z wyspy Sodor ze stacji Kellsthorpe. Dwie lokomotywy podczas każdego kursu probują szybciej dojechać do stacji Dryaw. Podczas ostatniego kursu, Kuba się niecierpliwi, gdyż pasażerowie wolno wsiadają do jego pociągu. Szybko odjeżdża chcąc dojechać na boisko przed Tomkiem. Nie jest świadowmy tego, że kibice, których zostawił przez pośpiech na stacji to byli piłkarze z drużyny z Barrow. Tymczasem Tomek, który cce wyprzedzić Kubę, postanawia nie zatrzymywać się na stacji Kellsthorpe. Na peronie stoi zawiadowca, który je lody i wszystko widzi. Krzyczy do Tomka aby ten się zatrzymał, ale ten go nie słyszy.

Tomek i Kuba spotykają się po drodze i rozpoczynają ostatni wyścig. Dojeżdżają o tym samym czasie. Postanawiają nie ustalać teraz, która drużyna jest najlepsza, tylko poczekać na wynik meczu. Okazuje się, że na boisko nie dotarli piłkarze z drużyny z Barrow oraz sędzia meczu, czyli Pan Szyneczka. Tomek i Kuba uświadamiają sobie, że przez swoje wyścigi ich nie przywieźli. Wtedy zjawia się Piotruś, który przywiózł piłkarzy z lądu oraz zawiadowcę. Pan Szyneczka daje Tomkowi i Kubie żółtą kartkę za popełniony błąd i grozi, że da też czerwoną jeśli jeszcze zrobią coś źle. Dwie lokomotywy uświadamiają sobie, że muszą współpracować. 

Gdy zaczyna sie mecz, piłka ląduje w kominie Tomka. Jeden z piłkarzy prosi o jej zwrot. Tomek wypuszcza parę z komina. Piłka wylatuje w powietrze i ląduję w jednej z bramek.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • W tym odcinku stacja Barrow została po raz pierwszy wspomniana w serii telewizyjnej.
  • W tym odcinku w wielu momentach można usłyszeć zmodyfikowany temat muzyczny Kuby z serii ósmej.

Niejasności

  • Niektórzy członkowie drużyny, zarówno z wyspy Sodor, jak i z lądu, wyglądają zupełnie tak samo.

Galeria