FANDOM

 -Cóż, masz nowy lakier i nie chciałem by tyle farby poszło na marne! | Książę

637px-Bulldog15.png
Buldog

Buldog (ang.Bulldog) - jest trzecim odcinkiem serii czwartej.

Fabuła

Piotruś nie może się doczekać by pokazać pasażerom swój na nowy lakier, dlatego Tomek opowiada mu opowieść o Księciu.

Kierownik kolei "Mid Sodor Railway" postanowił wystać pociąg w góry, który mieli prowadzić Książę i Sokół. Sokół uparł się, że chce jechać z przodu. Po drodze nie słuchał rad Księcia w wyniku czego wykoleił się. Książę ustawił go z powrotem na torach, a następnie razem ruszyli w dalszą drogę. Na stacji Sokół przeprasza Księcia za swoje zachowanie i uznaje go za naprawdę użyteczną lokomotywę.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Ten odcinek opiera się na opowieści z "Railway Series" pod tym samym tytułem.
  • Jest to pierwszy odcinek, w którym stosuje się modele lokomotyw wąskotorowych o większej skali.

Niejasności

  • Gdy lokomotywy śpią w hangarze widać, że twarz Henia jest ustawiona krzywo.
  • Gdy Książę i Sokół ruszają w drogę widać, że tory przed nimi kończą się w krzakach.
  • W pierwszej scenie pokazującej stację Arlesdale, widać w tle Damiana co jest niemożliwe.
  • Gdy Sokół się wykoleja widać, że Książę teżwykoleja się, ale ten w następnej nie jest wykolejony.
  • Sokół ma dżwięk gwizdku Radka.
  • Gdy Książę i Sokół przejeżdżają przez tunel, jeden z nich ma dżwięk gwizdku Smarka.
  • W jednej scenie twarz Dziubka wydaje się mniejsza. Jest tak dlatego, że w tej scenie zastosowano jego model o większej skali by ułatwić filmowanie.
  • Narrator mówi, że dawniej Pan Handel i Piotruś Sam mieli na imię Sokół i Stanek, ale sprawa zmiany ich imion nie została poruszona aż do odcinka Cztery Małe Lokomotywy.
  • Wagon Służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Piotrusia Sama.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Pan Handel ma na imię Pan Hendel.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki