FANDOM

-Nieśmy pomoc, nie zwlekajmy! | Bogdan, Przygoda z Magnesem, Seria 15

BogdanCGI.png
Bogdan
  • Numer Rejestracyjny: BRK 03

Bogdan (ang.Butch) - jest pojazdem ratunkowym, który służy do przewożenia zepsutych ciężarówek i samochodów. Pewnego dnia pomógł lokomotywom spalinowym zburzyć Domkowo.

Historia

Bogdan przywiózł uszkodzoną ciężarówkę do portu, gdy ta zepsuła z się z powodu przeładowania mąką. Póżniej wiele razy pomagał lokomotywom gdy te się wykoleiły. Pomógł także spalinowozom zburzyć hangar lokomotyw parowych, czyli Domkowo w filmie pełnometrażowym Jak Lokomotywy Uratowały Lotnisko oraz odnowić stare miasteczko o nazwie Wielkie Wodnikowo w filmie pełnometrażowym Wielkie Odkrycie.

W filmie Przygoda na Wyspie Mgieł Bogdan dołączył do zespołu centrum ratowniczego. Pewnego dnia Tomek miał pracować przez cały dzień z Bogdanem jako lokomotywa ratunkowa. Na tę okazję do dżwigu Bogdana został dołączony magnes. Tomek i Bogdan nie usłyszeli jak Wiktor powiedział im o tym, że magnes działa tylko wtedy gdy świeci się na nim czerwone światło w wyniku czego magnes przyczepił się do kotła Tomka. Lokomotywa i pojazd ratunkowy na pewien czas zostali ze sobą połączeni.

Póżniej Bogdan się zepsuł i poprosił przejeżdżającego w pobliżu Felka o zabranie go do centrum ratowniczego. Następnie pojazd ratunkowy pracował we mgle, a przejeżdzający obok niego Piotruś pomyślał, że ten jest potworem, o którym opowiedział mu Sylwek.

Następnie Bogdan powiedział Felkowi, że w porcie wybuchł pożar. Wcześniej pomógł wozowi strażackiemu, który złapał gumę, dostać się do centrum ratowniczego.

Charakter

Bogdan zawsze podchodzi poważnie do swojej pracy i ją lubi. Jego ulubionym zajęciem jest pomaganie lokomotywom, gdy te mają wypadki. Bogdan ma dobre serce i zawsze jest gotowy aby pomóc innym w potrzebie.

Prototyp

Bogdan opiera się na pojeżdzie ratunkowym Scammel.

Wygląd

Bogdan jest pomalowany na kolor żółty. Jego ładownia jest pomalowana na kolor niebieski i ma po obu stronach namalowany białą farbą napis "Sodor Heavy Recovery Unit". Gdy dołączył do zespołu centrum ratowniczego na drzwiach jego kabiny zostało namalowane logo centrum.

Występy

Seria Telewizyjna

W serii telewizyjnej Bogdan wystąpił w:

Wydania Specjalne:

Ciekawostki

  • Model Bogdana z serii telewizyjnej znajduje się obecnie na wystawie w "Drayton Manor".
  • W odcinku Straszna Ciężarówka Bogdan nie ma twarzy, ale w póżniejszych odcinkach już ją ma.
  • Bogdan po raz pierwszy wystąpił w serii piątej, ale nie miał mówiącej roli aż do serii piętnastej.

Głosu Użyczyli

Marketing

Galeria

Pojazdy:
TymcioBerciaTadekWozy StrażackieGrzegorzKarolciaSmrodekPrzyjaciel SmrodkaJTK 62Traktor GospodarzaTraktor Willie'ego040 BMCFurgonetka PocztowaDżwig na GąsienicachWózki Widłowe
BogdanKolosElaMaszyny BudowlaneMadziaKamilFelekStraszne CiężarówkiCiężarówki RatunkoweCiężarówkiSamochód Grubego ZawiadowcyAutobusDźwigi na GąsienicachTraktor na GąsienicachTaksówkiSamochód Pani JoasiFurgonetka z PiekarniKaretkaCiężarówki TrzyosioweWywrotkaMaszyny z KamieniołomuSamochód Sir Roberta Norramby

Więcej z Fandomu

Losowa wiki