FANDOM

-Wszystkie lokomotywy na wyspie są bohaterami! | Basia, Dzień Diesli

BasiaCGI
Basia
  • Numer: 6120
  • Klasa: BR Standard 4MT Tank
  • Konstruktor: Robert A. Riddles
  • Budowniczy:
    • Brighton, Derby i Doncaster Works
  • Konfiguracja: 2-6-4T

Basia (ang.Belle) - jest niebieską lokomotywą parową z armatkami wodnymi, która jest częścią zespołu centrum ratowniczego.

Historia

Gdy Basia przybyła na wyspę Sodor, pomogła Tomkowi i Piotrusiowi ugasić pożar na terenie jednego z gospodarstw. Tomek zaczął spędzać z nią bardzo dużo czasu w wyniku czego Piotruś zaczął czuć się niechciany. Póżniej Basia zaproponowała by gruby zawiadowca sprowadził na wyspę wóz strażacki o imieniu Felek. Póżniej wraz z nim pomogła ugasić pożar, który wybuchł w warsztacie spalinowozów. Po tym wszystkim Basia i Felek dołączyli do zespołu centrum ratowniczego.

Póżniej Basia chciała zaprzyjażnić się z Tobikiem, gdy dowiedziała się, że ten podobnie jak ona posiada dzwonek. Mimo wielu różnic Basia i Tobik szybko znależli wspólny język.

Basia była obecna na przyjęciu powitalnym Sir Roberta Norramby. Następnie była jedną z lokomotyw, które poszukiwały Sławka. Póżniej Basia oraz Felek stali się nerwowi gdy inspektorzy kolejowi zasugerowali zawiadowcy, że wyspa nie potrzebuje aż dwóch pojazdów strażackich.

Później Basia brała udział wraz z innymi pojazdami ratunkowymi w akcji ratowania wieloryba, którego wody wyrzuciły na plażę.

Charakter

Basia jest stanowcza, śmiała i energiczna. Mimo, że jej głównym zadaniem jest gaszenie pożarów, to często zajmuje się również ciągnięciem pociągów towarowych.

Prototyp

Basia opiera się na lokomotywie BR Standard 4MT Tank z dodatkiem dwóch armatek wodnych na kotle, dzwonka z mosiądzu i elektrycznych reflektorów na przedzie.

Wygląd

Basia jest pomalowana na kolor niebieski z czerwoną podszeką i dzwonkiem z mosiądzu. Ma po obu stronach kotła namalowany złotą farbą numer 6120. Jej armatki wodne są pomalowane na kolor czerwony.

Występy

Seria Telewizyjna W serii telewizyjnej Basia wystąpiła w:

Wydania specjalne:

Głosu Użyczyli

Marketing

Galeria

Lokomotywy: