FANDOM

VeryImportantSheep116
Bardzo Ważne Stado

Bardzo Ważne Stado (ang.Very Important Sheep) - jest szóstym odcinkiem serii dziewiętnastej.

Fabuła

Jest piękny wiosenny wieczór. Piotruś ma zamiar zacząć rozwozić pocztę, ale zjawia się zawiadowca, który mówi, że następnego dnia odbędzie się wiosenne przyjęcie na stacji Maithwaite. Pasażerów na przyjęcie ma zabrać Tomek, a owce Gospodarza Maciej ma dostarczyć Piotruś. Zielona lokomotywa obiecuje zająć się owcami gdy tylko dostarczy pocztę.

Niestety następnego dnia Piotruś jest spóżniony gdyż dostarczenie przesyłek zajęło mu więcej czasu niż zwykle. Musi uzupełnić zapas wody. Niestety Gabryś, który stoi przed nim w kolejce do wieży ciśnień, nie chce go przepuścić. Piotruś jedzie więc po stado owiec bez uzupełnienia wody. Gdy dojeżdża do gospodarstwa, zbyt gwałtownie podczepia się do wagonu, w wyniku czego w wagonie z owcami powstaje dziura. Piotruś zapomina też zabrać ze sobą wagonu służbowego. 

Piotruś odbiera bardzo ważne stado od gospodarza i jedzie na przyjęcie. Gdy zatrzymuje się przy wieży ciśnień, jedna z owiec wyskakuje przez dziurę w wagonie. Piotruś nie jest świadowmy tego co się stało. W czasie jego każdego postoju kolejne owce uciekają z jego wagonu. Tymaczem Tomek musi się zatrzymać, gdy zauważa stojącą na torach owce. Jego maszynista zabiera zwierzę do wnętrza Ani, która nie jest z tego zadowolona. Wkrótce lokomotywa spotyka na torach kolejną owcę, a później następne. Na pokładzie Ani zaczyna brakować miejsca, więc wszyscy pasażerowie przesiadają się do Klary. Tomek przypomina sobie o zadaniu, które zeszłego wieczoru zawiadowca zlecił Piotrusiowi. Dochodzi do wniosku, że owce musiał przewozić właśnie Piotruś.

Tymczasem Piotruś w końcu dojeżdża na przyjęcie, gdzie czeka już Gospodarz Maciej, który zauważa, że wagon, w którym jechały owce jest pusty. Piotruś niczego nie rozumie, aż do czasu gdy nie zauważa dziury w jego wagonie. Przeprasza gospodarza i nie wie co robić. Na szczęście zjawia się Tomek wiozący wszystkie zaginione owce w swoich wagonach. Gospodarz jest zadowolony. Ania ma nadzieję, że już nigdy nie będzie musiała wozić owiec. Nagle przebiega obok niej mały prosiaczek. Tomek i Piotruś zaczynają się śmiać.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Piotruś mówi, że musi odebrać wagony, ale ostatecznie odbiera tylko jeden wagon.

Galeria