FANDOM

 -Czy mógłbym się najpierw umyć? | Piotruś

Baa!7
Baran

Baran (ang.Baa!) - jest ośmym odcinkiem serii piątej.

Fabuła

Piotruś zabiera na stację Maithwaite wagony pełne kwiatów. Ma nadzieję, że kwiaty pomogą stacji wygrać konkurs na najlepiej udekorowaną stację. Po drodze Piotruś spotyka stojącego na torach barana. Maszynista daje mu do zjedzenia kapustę, a gdy Piotruś dojeżdża na stację kierownik mówi mu, że baran, którego spotkał zawsze jest głodny. Stacja szybko zostaje udekorowana, a Piotruś zjeżdża na bocznicę by odpocząć. Wkrótce jednak słyszy dziwny dżwięk. Okazuje się, że trzej chłopcy wpuścili głodnego barana na stację, a ten połamał kwiatki i zniszczył dekorację. Chłopcy pomagają posprzątać bałagan dzięki czemu stacja Maithwaite wygrywa konkurs na najlepiej udekorowaną stację. Na uroczystości Pan Szyneczka wręcza baranowi dynię. Wtedy w pobliżu stacji ląduje Harold, a silny podmuch wiatru sprawia, że kapelusz zawiadowcy spada na ziemię. Baran szybko go zjada.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • W polskiej wersji z TVP3 Kraków ten odcinek nosił tytuł "Bee!".

Niejasności

  • Gdy Piotruś wjeżdża do hangaru widać, że wagon na węgiel Kuby jest ustawiony krzywo.
  • Gdy Piotruś mówi: "Możemy już jechać?", jego oczy są ustawione pod złym kątem względem siebie.
  • Gdy Piotruś przebywa w porcie, jego maszynista ma ciemne włosy, ale gdy Piotruś odbiera wagony z kwiatami oraz warzywami jego maszynista ma jasne włosy i wąsy. Póżniej z kolei gdy Piotruś zauważa stojącego na torach barana, jego maszynista nie ma wąsów.
  • Na uroczystości wielu ludziom brakuje brwi.
  • Tomek ma dżwięk gwizdka Edka.
  • Kuba ma inny dżwięk gwizdka.

Galeria