FANDOM

-Ważne by sobą być! | Ashima, Wielki Wyścig

AshimaCGI
Ashima
  • Układ Osi: 0-8-2T
  • Prototyp: NMR X Class
  • Budowniczy: Swiss Locomotive and Machine Works
  • Data Budowy: 1914r.

Ashima (ang.Ashima) - jest kolorową indyjską lokomotywą, która pracuje na kolei Nilgiri Mountain Railway. Była jedną z wielu lokomotyw z całego świata, które wzięły udział w Wielkim Pokazie Kolejowym. Brała udział w konkurencji menewrów.

Historia

Ashima miał uczestniczyć w Wielkim Pokazie Kolejowym w konkurencji manewrów. Wraz z jedenastoma innymi uczestnikami pokazu przez pomyłkę trafiła na wyspę Sodor gdy statek, którym przypłynęła, zatrzymał się na niej, zamiast w Wielkiej Brytanii. Ashima jako jedyna z lokomotyw została wyładowana ze statku przed jego wypłynięciem w stronę lądu, przez co została na wyspie Sodor.

Ashima chciała wrócić na ląd, ale nie wiedziała jak. Poprosiła Tomka o pomoc, ale ten jej nie pomógł, gdyż był o nią zazdrosny. Ashima jednak szybko zaprzyjaźniła się z niebieską lokomotywą, która także chciała uczestniczyć w pokazie. Przekonała Tomka aby nie zmieniał swoich barw na czas trwania pokazu. Tomek miał brać udział w konkurencji manewrów, ale uniemożliwił mu to wypadek. Ashima wraz z kilkoma lokomotywami z wyspy Sodor udała się na ląd aby uczestniczyć w pokazie.

Ashima brała udział w konkurencji manewrów wraz z Ivanem, Raulem, Giną oraz Tomkiem, któremu ostatecznie udało się dotrzeć na ląd tuż przed pokazem. Zajęła pierwsze miejsce w konkursie przetaczania, przez to, że Tomek pomógł Filipowi uciec przed Vinniem. Sędziowie uznali jednak, że będzie miała pierwsze miejsce razem z Tomkiem za pomoc uczestnikom konkursu.

Po pokazie Ashima pojechała na wyspę Sodor wraz z mieszkającymi na niej lokomotywami. Miała czekać na statek powrotny do swoich ojczystych Indii.

Charakter

Ashima jest dzielna, miła, pomocna i sympatyczna. Zawsze chętnie wszystkim pomaga.

Prototyp

Ashima opiera się na lokomotywie parowej X Class z indyjskiej kolei Nilgiri Mountain Railway.

Wygląd

Ashima jest pomalowana na kolor różowy z białą podszewką. Jej koła i uchwyt na zderzaki są pomalowane na kolor niebieski. Jest także pomalowana w liczne wzory w białym, pomarańczowym i zielonym kolorze.

Występy

Seria Telewizyjna

Wydania specjalne:

Głosu Użyczyli

Marketing

Galeria

Lokomotywy z Innych Kolei:
98462 i 87546Lokomotywy z WarsztatuPrzyjaciele PiotrusiaLokomotywa z ZagranicyWykolejona LokomotywaDiesel D261Jinty i PugLokomotywy ze Złomowiska199Podstępna Lokomotywa SpalinowaKing James I8783Stara LokomotywaBracia TobikaInne Lokomotywy SpalinoweStary ZrzędaSpalinowa Lokomotywa Manewrowa3112010751WilbertSzesnastyPrzyjaciele SzesnastegoAlbertBahamasD5705Pretty Polly
DamaSzymekHirekKacperKinga GatorSamsonAshimaVinnieFriedaGinaIvanRaulYong BaoAxelCarlosShaneEtienneRajivPięć Spalinowych Lokomotyw ManewrowychLusiaTheoMerlinHuraganFrankiePrzyjaciele HirkaLokomotywy z LąduPrzyjaciele SławkaPrzyjaciel Lusi