FANDOM

-Córka Pani Kijanki wychodzi za mąż! | Tymcio

HappyEverAfter54
Żyli Długo i Szczęśliwie

Żyli Długo i Szczęśliwie (ang.Happy Ever After) - jest dziewiętnastym odcinkiem serii piątej.

Fabuła

W pewne wakacje Piotruś spotyka na polu w pobliżu torów Tymcia, który przypomina mu, że córka Pani Kijanki wychodzi dziś za mąż. Wkrótce Piotruś zauważa Panią Kijankę, stojącą przed swoim domem. Maszynista pyta się jej co się stało. Pani Kijanka mówi, że zapomniała przygotować dla panny młodej szczęśliwych rzeczy, czyli czegoś starego, nowego, pożyczonego i niebieskiego. Piotruś i jego maszynista mówią kobiecie, że znajdą te rzeczy dla jej córki.

Piotruś jedzie do portu i zauważa stojące na wagonie nowe odbojniki. Stwierdza, że będzie to coś nowego. Maszynista idzie porozmawiać z kierownikiem, który zgadza się pożyczyć na ślub wagon, na którym odbojniki stoją. Piotruś ma już coś nowego i coś pożyczonego. Martwi się gdzie znajdzie pozostałe rzeczy, ale jego masyznista zapewnia go, że wkrótce je znajdą. Piotruś jedzie na stację Tidmouth Hault. Tam spotyka Stary Wolny Wagon. Stwierdza, że będzie on czymś starym. Lokomotywa martwi się jednak, że nie uda jej się znależć czegoś niebieskiego.

Piotruś zabiera Stary Wolny Wagon, nowe odbojniki oraz pożyczony wagon i jedzie do wioski, w której ma się odbyć ślub. Tam spotyka Tomka. Okazuje się, że będzie on czymś niebieskim. Dwie lokomotywy zabierają szczęśliwe rzeczy i jadą na wesele. Córka Pani Kijanki jest tak zachwycona, że z wdzięczności całuje Piotrusia w policzek. Wieczorem mała lokomotywa czuje się zawstydzona.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Pani Kijanka wygląda inaczej niż w odcinku Świąteczne Przyjęcie Tomka
  • W polskiej wersji z TVP3 Kraków ten odcinek nosił tytuł "I Żyli Długo i Szczęśliwie".
  • W wiosce rybackiej jest widoczny model Byczka bez twarzy.

Niejasności

  • Gdy Piotruś rozmawia ze Starym Wolnym Wagonem widać, że nad twarzą wagonu pojawia się biała plama.
  • Gdy państwo młodzi wychodzą z kościoła, w tle słychać utwór "Here Comes the Bride" , który jest śpiewany na początku uroczystości weselnych, a nie na ich końcu.
  • Gdy Piotruś stoi w porcie widać, że brakuje mu przedniej lampy.
  • Most Smrodka ma pod sobą tory, a nie drogę.
  • Ania i Klara wyglądają jak nowe, ale nie zostały odmalowane do odcinka Wakacje Grubego Zawiadowcy.

Galeria