FANDOM

Diesel'sGhostlyChristmas100
Świąteczne Duchy Diesla

Świąteczne Duchy Diesla (ang.Diesel's Ghostly Christmas) - jest trzynastym i czternastym odcinkiem serii dziewiętnastej. Części są kolejno zatytułowane Świąteczne Duchy Diesla Część 1 oraz Świąteczne Duchy Diesla Część 2.

Fabuła

Częśc Pierwsza

Pewnego zimowego dnia Tomek ma zabrać chór na próbę śpiewu i dostarczyć na Zamek Gotfryda towary potrzebne na świąteczne przyjęcie. Wtedy zjawia się zawiadowca, który skręcił nogę. Pan Szyneczka mówi Tomkowi, że musi się dostać do portu. Tomek jest bardzo zajęty więc postanawia poprosić jednego ze swoich przyjaciół aby zabrali zawiadowcę do celu za niego. Prosi o pomoc Diesla, ale ten odmawia. Następnie prosi o to samo Emilkę, która się zgadza. 

W porcie Karolek pracuje z Sylwkiem. Nagle ten drugi się psuje i nie może pomóc dźwigowi. Karolek prosi o pomoc Diesla, który jednak odmawia, twierdząc, że jest zajęty. Sylwkowi mimo kłopotów z silnikiem udaje się pomóc dźwigowi. Karolek karci Diesla za jego zachowanie. Z kolei Sylwek wyjaśnia mu, że w Świąta należy wszystkim pomagać. Podstępny spalinowóz nie zwraca na to uwagi.

Tymczasem w porcie Paweł odbiera choinkę, którą ma zabrać na zamek. Tomek sugeruje, że Diesel może mu pomóc. Spalinowóz znowu odmawia w wyniku czego później Paweł wykoleja się na zakręcie. Diesel go mija i nie zamierza mu pomóc. Wkrótce zjawia się Tomek i pyta się Pawła czy Diesel mu pomógł. Paweł mówi, że nie. Tomek wpada więc na pomysł, aby zmusić Diesla do zmiany swojego postępowania.

W nocy Diesel wraca do maszynowni. Wszędzie jest mgła. Gdy Diesel wjeżdża do budynku, nagle zapala się światło. W oddali zauważa dziwną postać. Nie zdaje sobie sprawy, że to wisząca w ciemnościach na łańcuchach Emilka, udająca ducha. Emilka mówi Dieslowi, że przestał być użyteczny. Mówi też , że wkrotce odwiedzą go trzy inne duchy i, że musi teraz pojechać do portu. Diesel w pośpiechu ucieka z maszynowni i jedzie w stronę portu. Tomek i Emilka są zachwyceni.

Gdy Diesel wjeżdża do portu, zaczyna słyszeć upiorny dźwięk. Próbuje uciec, ale zostaje zatrzymany przez pierwszego ducha. Nie zdaje sobie sprawy, że to tylko Sylwek, przebrany za ducha minionych Świąt. Sylwek wypomina Dieslowi wiele błędów w przeszłości. Wspomina o tym jak wepchnął wagony pelne glinki porcelanowej do morza, jak ochlapał zawiadowcę mlekiem oraz jak ostatnio odmówił pomocy w porcie. Diesel jest przerażony. Szybko ucieka z portu. Sylwek i Karolek śmieją się z niego.

Część Druga

Diesel po ucieczce portu zatrzymuje się obok mostu. Nagle zauważa drugiego ducha. Nie zdaje sobie sprawy z tego, że to tylko Paweł, przebrany za ducha tegorocznych Świąt. Diesel wątpi w jego prawdziwość, ale Paweł zaczyna uświadamiać mu, że w Święta powinien się cieszyć z możliwości pomocy innym. Diesel drwi z niego pytając dlaczego miałby brać dodatkową pracę. Paweł każe mu myśleć o szczęściu innych. Diesel w końcu się przeraża i ucieka. Diesel szybko jedzie. Nie zauważa uszkodzonego toru i wykoleja się. Gdy Tomek go mija, Diesel prosi go o pomoc. Ten odmawia twierdząc, że jest zajęty.

Z samego rana Tomek jedzie na wysypisko śmieci. Z pomocą Węcha i Zgniotka zostaje cały pokryty warstwą śmieci. Jedzie do wykolejonego Diesla i przedstawia mu się jako duch przyszłych Świąt. Mówi mu, że nikt mu nie chce pomóc, gdyż on wcześniej nikomu nie pomógł. Grozi mu, że będzie stał wykolejony do końca swoich dni. Tomek odjeżdża, pozostawiając przerażonego Diesla.

Tymczasem na Zamku Gotfryda trwają przygotowania do świątecznego przyjęcia. Tomek postanawia pomóc Dieslowi, mając nadzieję, że ten zrozumiał w końcu swoje błędy. Przywozi Kamusia i ustawia Diesla z powrotem na torach. Spalinowóz jest wdzięczny Tomkowi za pomoc i obiecuje wykonać każdą pracę. Tomek pozwala mu zabrać Kamusia z powrotem do centrum ratowniczego, aby mógł w tym czasie zabrać ostatnich gości na zamek.

Tomek odbiera ze stacji Knapford ostatnich pasażerów. Zapomina o zawiadowcy. Ten krzyczy do niego, ale lokomotywa go nie słyszy. Wkrótce na stacje przyjeżdża Diesel. Słyszy jęczącego zawiadowcę i myśli, że to kolejny duch. Gdy odkrywa prawdę, zabiera Pana Szyneczkę na zamek. tymczasem na miejscu Tomek zauważa nieobecność zawiadowcy. Nagle zjawia się Diesel i przyjęcie może się rozpocząć. Spalinowóz, udekorowany lampkami choinkowymi cieszy się, że wszyscy się cieszą. Paweł mówi Tomkowi, że jego plan wypalił. Diesel staje się naprawdę użyteczną lokomotywą i życzy wszystkim wesołych Świąt.

Postacie

Część Pierwsza

Część Druga

Miejsca

Część Pierwsza

Część Druga

Ciekawostki

  • Ten odcinek opiera się na opowiadaniu "Opowieść Wigilijna" Karola Dickensa.
  • To jest pierwszy podwójny odcinek w serii telewizyjnej.
  • Odtworzona w CGI retrospekcja z odcinka Powrót Diesla z serii trzeciej jest używana. Zostały również wykorzystane nieco zmodyfikowane retrospekcje z odcinka Nie Będę już Miły z serii siedemnastej. Są również wspomniane wydarzenia z tych odcinków.

Galeria

Część Pierwsza

Część Druga