FANDOM

SidneySings66
Śpiewający Zbyszek

Śpiewający Zbyszek (ang.Sidney Sings) - jest pierwszym odcinkiem serii dwudziestej.

Fabuła

Zbyszek często zapomina różne rzeczy. Pamięta kiedy otrzymał nowe koła, ale nie pamięta jak długo wisiał na podnośniku w maszynowni czekając na nie. Pewnego dnia Zbyszek ma dostarczyć kilka pustych wagonów do kamieniołomu pod niebieską górą. Po drodze spotyka Piotrusia, który miał wypadek i uszkodził sobie koła. Zbyszek oferuje mu pomoc, ale zjawia się Tomek, który przypomina spalinowozowi, że ma pracę do wykonania. Zbyszek chce kontynuować jazdę, ale jedzie w złą stronę.

Kilka dni później Zbyszek spotyka na stacji Knapford zawiadowcę, który mówi mu, że nowe koła dla Piotrusia czekają w porcie i trzeba je dostarczyć do warsztatu. Zbyszek boi się, że zapomnie co ma zrobić, więc Tomek radzi mu aby ułożył sobie piosenkę o tym co ma robić. Zbyszek tak robi, ale wkrótce, po rozmowie z Gabrysiem, zapomina słowa piosenki. Myśli, że ma odebrać stary kocioł z wysypiska śmieci, więc tam jedzie.

Zbyszek przyjeżdża na wysypisko. Zaskoczony Węch mówi mu, że w miejscu tym nie ma starych kotłów. Węch mówi mu też w rozmowie, że słonie są zwierzętami, które nigdy nic nie zapominają. Wtedy Zbyszkowi zaczyna się wydawać, że miał odebrać słonia z zoo. Jedzie tam, ale nie znajduje słonia.

Zbyszek wraca na stację Knapford, gdzie grupa pasażerów narzeka na spóźniający się pociąg. Spalinowóz zaczyna myśleć, że jego zadanie polegało na zabraniu ludzi do portu. Na miejscu czeka na niego zawiadowca, który przypomina mu na czym polegało jego zadanie. Zbyszek odbiera koła dla Piotrusia i jedzie do warsztatu wesoło śpiewając. 

Spalinowóz dojeżdża do warsztatu już po zmroku. Piotruś pyta się go co ten robił przez cały dzień. Zbyszek odpowiada mu, że nie pamięta, ale pamięta, że przywiózł mu nowe koła. Dwie lokomotywy śmieją się z sytuacji. 

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Galeria