FANDOM

-Skąd ta mina, Gabrysiu? Skoro mała lokomotywa może przeżyć lawinę to duża chyba też! | Tomek

Snow3.png
Śnieg

Śnieg (ang.Snow) - jest dwudziestym szóstym odcinkiiem serii piątej.

Fabuła

Tomek i Rudik nie mogą przejechać przez tunel, który został przysypany śniegiem. Oczekując na pomoc Rudik postanawia opowiedzieć Tomkowi historię o kłopotach ze śniegiem.

W pewien śnieżny dzień Sławek jadąc do kamieniołomu musiał przejechać przez wąwóz znajdujący się w jego pobliżu. Jego maszynista martwił się, że hałas może wywołać lawinę. Nagle kilka wagonów w kamieniołomie zjeżdżających z pochylni postanawiło się odłaczyć. Pędziły przez siebie i wjechały w zaspę śnieżną wywołując lawinę. Lawina śniegu zasypała jadącego wąwozem Sławka. Śnieg uwięził lokomotywę oraz przebywających w jej kabinie maszynistę i palacza. Wkrótce z pomocą przybył mu Rudik.

Gdy Rudik kończy opowiadać historię, nadjeżdża Gabryś z wielką maszyną do odgarniania śniegu. Tomek ostrzega go przed śniegiem, ale ten nie zwraca na to uwagi. Po chwili jest już za póżno. Hałas maszyny wywoluje lawinę, która przysypuje dużą lokomotywę.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy wagony zjeżdżają z pochylni, jeden z nich po odbiciu się od torów wykoleja się.
  • Gdy wagony wykolejają się widać, że są połączone ze sobą, ale gdy uderzają w zaspę śnieżną nie są.
  • Gdy wagony zjeżdżają z pochylni widać, że pierwszy z nich ma twarz wagonu wąskotorowego, ale gdy wagony się wykolejają widać, że pierwszy z nich ma twarz wagonu normalnotorowego.
  • Sławek powinien zostać bardzo uszkodzony pod ciężarem wagonów.
  • Gdy Sławek przejeżdża przez wąwóz widać, że odbija się od torów.
  • Wagony Służbowe powinny zostać dołączone do pociagów Sławka i Piotrusia Sama.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki