FANDOM

-Oby ten ostatni pasował przyjacielu, bo inaczej zostaniesz tu na długo! | Wiktor

SlippySodor54
Śliski Sodor

Śliski Sodor (ang.Slippy Sodor) - jest piątym odcinkiem serii trzynastej.

Fabuła

Tomek jedzie do warsztatu w celu wymiany pękniętego komina na nowy. W warsztacie jeden z kominów jest za duży, a drugi za mały. Trzeci komin pasuje do rozmiarów Tomka, ale jest kolorowy przez co lokomotywa wyglada śmiesznie. Po wyjeżdzie z warsztatu lokomotywa jedzie do portu gdzie ma odebrać specjalny płyn do robienia baniek mydlanych dla Pana Bańki, czyli klauna, który ma wystąpić na przyjęciu dla dzieci.

Po odebraniu płynu Tomek wyrusza na przyjęcie, a wszystkie napotkane przez niego lokomotywy, śmieją się z jego śmiesznego komina. To powoduje, że lokomotywa staje się nieostrożna i co chwilę wylewa płyn na drogę znajdującą się w pobliżu torów. To sprawia, że Pan Szyneczka, wiozący swoim samochodem Pana Bańkę na przyjęcie wjeżdża do rowu, stogu siana i małego stawu. Gdy Tomek wjeżdża na stację Knapford, odkrywa, że przez swoją nieostrożność wylał po drodze cały płyn do robienia baniek. Lokomotywa wraca do portu po drugą beczkę z płynem i tym razem jest ostrożna w wyniku czego tym razem dojeżdża na stację bezpiecznie. Na przyjęciu wszyscy wspaniale się bawią, a dzieci zauważają, że śmieszny komin Tomka wygląda tak samo jak kapelusz Pana Bańki.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy Tomek zatrzymuje się przed przejazdem kolejowym, wagon z hamulcem Gabrysia znajduje się na końcu pociągu, ale gdy Tomek odjeżdża wagon z hamulcem znajduje się za Gabrysiem.
  • Gdy Pan Szyneczka jadąc samochodem dojeżdża do przejazdu, przyspiesza, a powinien zwolnić.
  • Edek jest jednym z tych, którzy śmieją się z komina Tomka, ale Edek jest jedną z przyjaznych lokomotyw.
  • Beczka z płynem powinna mieć przykrywkę i powinna być przewożona w zamkniętym wagonie towarowym.
  • Samochód Grubego Zawiadowcy po trzech wypadkach powinien zostać poważnie uszkodzony.
  • W kilku scenach widać, że wnętrze jamy ustnej Pana Bańki jest niebieskie.
  • Koło napędowe parowozu przenoszone w warsztacie przez dżwig nie jest odpowiednio zabezpieczone.
  • Podczas jazdy wylewa się cały płyn przewożony w beczce co jest niemożliwe.
  • Nie ma żadnej wzmianki o tym, jak samochód zawiadowcy został wyciągnięty z rowu i ze stawu.
  • Pan Szyneczka i Pan Bańka dojeżdżają na stację Knapford w tym samym czasie co Tomek, a powinny dojechać wiele godzin po nim, gdyż mieli po drodze trzy wypadki.
  • Tomek i Edek powinni mieć pierwszeństwo na przejeżdzie kolejowym.
  • Jak świnia ubrudzona błotem dostała się do samochodu zawiadowcy, jeśli jego okna i drzwi były zamknięte?
  • Wagony Służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Tomka i Edka.

Galeria