FANDOM

-Tomku! Po całej przystani zostawiasz ślad mąki! | Kuba

Flour37
Śladem Mąki

Śladem Mąki (ang.Follow that Flour) - jest pierwszym odcinkiem serii dziesiątej.

Fabuła

Tomek jest zazdrosny, gdy dowiaduje się, że Kuba ma zabrać mąkę na dożynkowe przyjęcie dla dzieci. Postanawia ukryć wagon z mąką by zrobić mu nazłość. Podczas podczepiania Tomek uderza w wagon tak mocno, że klapa wagonu opada. Mąka zaczyna się wysypywaś, ale lokomotywa tego nie zauważa. Tomek szybko chowa się w różnych miejscach, ale dziwi się dlaczego Kuba tak szybko go wszędzie odnajduje. W końcu na bocznicy Kuba mówi Tomkowi, że odnalazł go dzięki śladom wysypanej na tory mąki. Tomek jedzie do młynapo nowy wagon z mąką, ale ostani wagon pełny mąki jest przystawiony wieloma pustymi, dlatego postanawia poprosić o pomoc Kubę, a ten się zgadza. Wkrótcewagon z mąką zostaje doczepiony do Kuby, a ten wyrusza na przyjęcie. Z mąki zostają wypieczone pyszne ciastka, a przyjęcie dla dzieci odnosi ogromny sukces.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Gdy Kuba znajduje Tomka na bocznicy, Tomek powinien zauważyć mąkę rozsypaną na torach przed nim.
  • Gdy Tomek zatrzymuje się obok wagonu z mąką narrator mówi, że Tomek znalazł wagony z mąką.
  • Tomek chce zrobić Kubie nazłość mimo, że ten uprzejmie go poprosił o przygotowanie wagonu z mąką.
  • Mąki w jednym wagonie jest zbyt mało by pozostawić ślad na tak dużym odcinku torów.
  • W polskiej wersji Kuba prosi Tomka o przygotowanie wagonów z mąką, ale był tylko jeden wagon z mąką.
  • W polskiej wersji Tomek mówi: "Musiałem tak mocno uderzyć w wagony, że klapa się obluzowała!", ale Tomek uderzył w tylko jeden wagon z mąką.
  • Mąka powinna być przewożona w zamkniętych wagonach, ponad to, pownna być w workach lub opakowaniach.

Galeria